گفتگو
  • نقش نظام بانکی در سال جهش تولید
    پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    نقش نظام بانکی در سال جهش تولید

    واقعیت‌های موجود در اقتصاد ایران در زمینه حمایت از تولید ملی و رشد و رونق آن نشان می‌دهد که کشور از این جهت هنوز به نقطه قابل قبول نرسیده است. لذا سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری گردید تا هم مسئولین دولتی و هم عموم ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور در جهت تقویت و جهش حداکثری تولید نقش‌آفرینی کنند.

  • هوشمندانه در مسیر بانکداری دیجیتال حرکت کنیم
    سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    هوشمندانه در مسیر بانکداری دیجیتال حرکت کنیم

    تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال از موضوعات داغ این روزهای صنعت بانکداری کشور است و تعداد قابل‌توجهی از بانک‌های کشور با جهت‌دهی وزارت اقتصاد و دارائی در حال برنامه‌ریزی برای ترسیم نقشه راه بانکداری دیجیتال خود هستند. اما با توجه به نو ظهور بودن این مفاهیم در کشور و در دنیا، این نگرانی وجود دارد که عدم درک درست از آنها منجر به هدر رفت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه شود.

  • رمز پویا؛ امکانی برای تبدیل تهدیدات سایبری به فرصت
    سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    رمز پویا؛ امکانی برای تبدیل تهدیدات سایبری به فرصت

    رمز پویا به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سیستم بانکداری کشور؛ با هدف ارتقا سطح امنیت مبادلات پولی الکترونیک اجرایی شده و بانک مرکزی در ابتدای شهریور ماه سال جاری، نظام اجرایی آن را با عنوان «الزامات رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر کارت‌های بانکی» به کلیه بانک‌های کشور ابلاغ کرد و بازه‌های زمانی خاصی را برای عملیاتی کردن این پروژه در نظر گرفت.

  • درآمدهای مشاع و غیرمشاع کارمزدی
    سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    درآمدهای مشاع و غیرمشاع کارمزدی

    درآمدهای مشاع بانک‌ها از مجموع سود تسهیلات اعطایی و سود و زیان حاصل از سرمایه گذاری‌ها حاصل می‌شود که اگر از این درآمد حاصل شده، سهم سود سپرده گذاران کسر شود، سهم بانک از درآمدهای مشاع حاصل می‌شود. همچنین درآمدهای غیر مشاع نیز مجموع درآمدهای حاصل از کارمزد، مبادلات ارزی و سایر فعالیت‌های مشاوره‌ای بانک‌ها است.

  • توسعه بازار مبتنی بر خدمات و محصولات جدید
    سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    توسعه بازار مبتنی بر خدمات و محصولات جدید

    اقدام اخیر بانک توسعه تعاون مبنی بر ارائه ده محصول و خدمت جدید تخصصی به منظور بهره مندی جامعه هدف از مزایای آن درزمره اقداماتی است که سبب توسعه هرچه بیشتر بازار خواهد شد. استمرار این قبیل برنامه ها بر پایه شناخت دقیق وضعیت موجود و آگاهی از کم و کیف مطالبات و توقعات مشتریان و انطباق کیفیت بسته ها با انتظارات مخاطبان یقیناً ضامن ماندگاری خدمات و ترغیب و تشویق جامعه هدف به استفاده فزاینده از این گونه محصولات می باشد.

  • مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در سازمان
    سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای در سازمان

    وجود مؤلفه مهمی تحت عنوان «مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای» در سازمان‌ها ثمرات زیادی را برای آن‌ها در بر خواهد داشت؛ و توجه ویژه مدیران، دست‌اندرکاران و کارکنان بانک‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مختلف به این مقوله حیاتی در فعالیت‌های روزمره، ضمن کمک شایان به تقویت و بهبود ارتباطات درون سازمانی و بالا رفتن انگیزه پرسنل در جهت تنظیم حرفه‌ای رفتارها، گفتارها و تطابق منش سازمانی خود با اصول مبین اخلاق‌مداری و با هدف بهره‌مندی از تعهد سازمانی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و همچنین تلاش لازم به منظور تسهیل و تسریع فرایند خدمات‌رسانی به ذینفعان سازمان، تأثیر شگرف و قابل‌توجهی نیز در کاهش فواصل زمانی عرضه خدمت به جامعه هدف و افزایش میزان همکاری و مشارکت صمیمانه عناصر مختلف سازمانی در جهت پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌ها، پروژه‌ها و استراتژی‌ها در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده سازمان است.