شناخت مشتری در ارائه خدمات توسط بانک بسیار حائز اهمیت است
شرکت اصفهان مقدم در سال 63 تأسیس شد و حدود 12 سال فعالیت مستمر و فعال در عرصه نساجی و فرش ماشینی داشته و به دلیل مشکلات به وجود آمده تغییر کاربری داده و اقدام به تأسیس واحد تولیدی اصفهان مقدم درزمینه تولید پلاستیک و چاپ، تولید لفافهای بستهبندی و... نموده و بعد از 10 سال فعالیت و تلاشهای مستمر شرکت پلیمر شبنم سپاهان تولید ظروف یکبار مصرف تأسیس شد و در ادامه پس از 5 سال اقدام به سرمایه گزاری در شرکت سپهر پلیمر سپاهان به عنوان برترین طرح آمایش ملی درزمینه تولید فیلم پلیاستر و پلیپروپیلن نمودند و در حال حاضر نزدیک به 800 نفر پرسنل در سه شرکت مذکور اشتغال دارند.
در ادامه صحبتهای اصغر اخوان مقدم مدیرعامل شرکتهای فوق را باهم میخوانیم.
- تاکنون چه میزان تسهیلات از بانک توسعه تعاون دریافت نمودهاید؟ و این تسهیلات دریافتی در قالب کدام بخش یا زیر بخش اقتصادی بوده است
از سال 94 تاکنون ارتباط و تعامل خوبی با بانک داریم و از انواع خدمات بانک ارزی و ریالی استفاده میکنیم و این خدمات کمک زیادی درزمینه اشتغال و افزایش تولیدات شرکت داشته.
- این میزان تسهیلات تاکنون توانسته است چه میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کارخانه شما ایجاد نماید؟
تمام تسهیلات دریافت شده در قالب سرمایه در گردش بوده با تسهیلات سرمایه در گردش به دنبال افزایش تولیدات شرکت هستیم که خوشبختانه توانستیم اشتغال نزدیک به 20 الی 30 نفری را فراهم کنیم و مسلماً اگر مدت بازپرداخت تسهیلات بیشتر شود اشتغال بیشتری به وجود خواهد آمد
- از نظر شما آیا خدمات بانک توسعه تعاون پاسخگوی نیاز شرکتهای فعال استان میباشد؟ نقطهنظر خود را تشریح فرمایید.
خیر، تاکنون خدمات و تسهیلاتی که از بانک توسعه تعاون دریافت کردیم رضایتبخش بوده لذا برای اجرای طرحهای بزرگ و پروژههای عظیم قطعاً منابع بانک باید تقویت گردد و با توجه به تعداد بانکها در سطح کشور وقتی مشتری و یا شرکتی تصمیم به فعالیت همهجانبه با بانکی را میگیرد بانک باید جوابگوی تمام خواستهها و نیازهای وی باشد و تعامل و ارتباط خوب و دوجانبه بین مشتری و بانک باعث تقویت ارتباط و وفاداری و ماندگاری مشتری میشود و در مرحله بعد بانک باید با شناختی که نسبت به مشتری و یا شرکتی به دست میآورد خدمات باکیفیتتر و راحتتر از سایر بانکها ارائه دهد و در تمام مراحل بانک یاری مشتریان باشد و نسبت به رفع مشکلات و خواستههای مشتریان خصوصاً شرکتهای فعال تولیدی همکاری لازم را داشته باشد.
- آیا از کم و کیف این خدمات رضایت دارید؟ به نظر شما تولیدکنندگان بزرگ نیازمند چه خدمات دیگری میباشند که بانک میتواند به آنها ارائه نماید؟
در حال حاضر مشتری به دنبال بانکی است که خدمات بهروز و دارای سرعت عمل بالا به وی ارائه دهد؛ بانک توسعه تعاون درزمینه ارزی دارای سرعت عمل بسیار بالایی بوده و هست و در این خصوص رضایت کامل داریم و در خصوص سایر خدمات ازجمله تسهیلات ریالی نیز بانک باید به مشتریان طرف حساب خود خدمات بهروز با سرعت بالا ارائه دهد امروزه بزرگترین نیاز تولیدات کنندگان دریافت تسهیلات بلندمدت جهت افزایش تولید خود میباشد و انتظار هست بانک همانند خدمات ارزی، خدمات ریالی با سرعت عمل بالا انجام دهد.
- در حوزه خدمات ارزی تاکنون چه خدماتی از بانک دریافت نمودهاید؟
در بحث ارزی همانطور که عرض کردم خدمات ارزی خوبی از بانک دریافت کردیم و تمام حوالههای ارزی جهت واردکردن انواع دستگاههای پیشرفته از بانک توسعه تعاون بوده که باهمکاری و تعامل خوب بانک با سرعت عمل بالا انجام میشد ولی در حال حاضر نرخ کارمزد حوالهها از طریق صرافی سایر بانکها از بانک توسعه تعاون ارزانتر است لذا با توجه به سرعت عمل خوب بانک چنانچه بانک مطابق سایر رقبا یا نرخ کارمزد را کاهش دهد و یا اینکه معادل حواله تسهیلات ریالی در اختیار مشتری جهت ارسال حواله از سایر صرافی بانکهای دیگر قرار دهد. رضایتبخشتر است
- به نظر شما بانکهای توسعهای مثل بانک توسعه تعاون تا چه میزان میتوانند در تحقق شعار رونق تولید راهگشا باشند؟
بانک توسعه تعاون بانک جوان و آینده داری است و چارچوب کلی بانک درست است و با تقویت نیروی انسانی شاغل در بانک با آموزش و آگاهی کامل و با شناخت مشتری در آینده موفقتر خواهد بود لذا بانک با پتانسیل و توانایی که دارد و با توجه به هدف و رسالت بانک و اینکه توسعهای است نقش بسیار مهمی در رونق تولید خواهد داشت
در پایان بانکی موفق است که شناخت کامل از مشتری پیدا کند و با شناختی که از مشتری و اطمینان از عملکرد و کارایی مشتری به همان اندازه خدمات به وی ارائه دهد و همچنین نیروهای شاغل در بانک و شعب باید به صورت حرفهای عمل کنند و با شناختی که از مشتری دارند بدون هیچگونه استرس در ارائه خدمات تردید نکند و در کل تیم بانک باید به صورت کامل و حرفهایی با نظر واحد در راستای جذب مشتری و ارائه خدمات به مشتری گام بردارد.