سه شنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۲ ۲۹۷
طبقه بندی:
چچ
تبیین راهکارهای افزایش درآمدهای مشاع و غیر مشاع توسط مدیران استانی بانک توسعه تعاون

تبیین راهکارهای افزایش درآمدهای مشاع و غیر مشاع توسط مدیران استانی بانک توسعه تعاون

مدیران شعب بانک توسعه تعاون پیش از ظهر امروز در ششمین پنل استانی کارگاه آموزشی دوروزه مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون در مرکز آموزش و پژوهش این بانک، راهکارهای توسعه درآمد مشاع و غیر مشاع را با حضور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل، اعضا، هیئت‌مدیره، مشاورین و مدیران ستادی و استانی ارائه دادند.

ابراهیم عالی محمودی مدیر شعب استان اصفهان، بهره‌گیری از ظرفیت ابزارها و تجهیزات بانکداری الکترونیک را در ایجاد ارزش و درآمد برای بانک حائز اهمیت دانست.

یونس کلانتری مدیر شعب استان اردبیل بابیان اهمیت استقرار نظام جامع ارتباط با مشتریان و اجرای بهینه راهبردهای بانکداری شرکتی گفت: پایش دائم و مستمر عملکردی شعب در هر استان می‌تواند منجر به کاهش قیمت تمام‌شده پول و متعاقب آن افزایش درآمد گردد.

محمد شیخ حسینی مدیر شعب استان تهران ضمن ارائه مطالبی در خصوص چگونگی سودآوری بانک با رویکرد اصلاح ترازنامه و شاخص‌های عملکردی گفت: امکان خدمت‌رسانی گسترده به جامعه هدف و فراهم نمودن شرایط لازم جهت تأمین مالی مناسب و باکیفیت برای پاسخگویی نیاز واحدهای تولیدی و تعاونی درگرو تجهیز منابع با کیفت، پایدار و ارزان در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول و هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی و در مقابل درآمدزایی بیشتر می‌باشدو خاطرنشان کرد: درآمد مشاع با داشتن بیشترین سهم در بانکداری امروز، ریسک‌هایی نیز متوجه این موضوع می‌باشد که نیاز به مدیریت بهینه دارد. درآمد غیر مشاع هم‌زمان با پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک نقش مهمی در بانکداری امروز دارد و بانک‌های موفق در این موضوع، می‌توانند از مزیت رقابتی برخوردار شوند. وی در این رابطه افزود: نسبت تسهیلات به دارایی‌ها، مدیریت هزینه‌ها، نسبت مالکانه و تنوع درآمدها از عوامل موثر بر سوددهی صنعت بانکداری هستند.

در ادامه احمد محمدی مدیر شعب استان خراسان رضوی گفت: تحقق برنامه‌های سودآوری بانک مستلزم اجرای دقیق و صحیح برنامه‌های ابلاغی بانک با رویکرد توسعه بازار، افزایش حجم خدمات و تنوع‌بخشی در ارائه محصولات و مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد.

وی با بررسی اقلام عمده کارمزد دریافتی بانک‌ها پیشنهادهای خود را در جهت توسعه درآمدهای مشاع و غیر مشاع ارائه نمود. همچنین محمدی سرمایه انسانی کیفی را یک دارایی باارزش و بی‌بدیل عنوان کرد و در این راستا آموزش کاربردی، توسعه و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی، راهبری صحیح و صیانت و مراقبت از کارکنان را یک مزیت برای کیفی سازی خدمات و درآمدزایی بیشتر یادکرد.

سید مجتبی حسینی مدیر شعب استان بوشهر نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: رعایت الزامات مشتری مداری، مذاکره با شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر منجر به شکل‌گیری ارتباط صحیح با مشتریان ویژه می‌گردد و بانک با بهره‌گیری از این فرصت می‌تواند بر عملیات حرفه‌ای بانکداری متمرکز گردیده و با حداکثر اطمینان به کلیه مشتریان خدمات بانکی ارائه دهد و برنامه‌های اعطای تسهیلات را با حداقل ریسک محقق سازد. وی افزود: صدور حوالجات ارزی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه هدف در این خصوص فرصت و مزیت مناسب برای کسب درآمد بانکی بوده است.

آدرس کوتاه شده: