بانکداری شرکتی در بانک توسعه تعاون:
بانکداری شرکتی یکی از استراتژیهای مورد استفاده برای کسب رضایت مشتریان است. بانکداری شرکتی تلاشی آگاهانه و سازمان یافته برای شناسایی و رفع نیازها و خواسته های مشتریان شرکتی است. براساس این استراتژی اداره کل بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون ماموریت دارد که نیازها و خواسته های مشتریان منتخب بانک را با استفاده از فرایندهای مختلف شناسایی و تامین نماید. درحقیقت بانک توسعه تعاون تلاش می کند که عملیات بانکداری شرکتی را با حفظ اصول در یک بانک توسعه ای که ماموریت اساسنامه ای و رسالت اجتماعی دارد پیاده سازی نماید. به عبارت دیگر بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون در خدمت اهداف تجاری نیست بلکه در خدمت اهداف توسعه ای و حمایتی بانک قرار دارد.
گستردگی بخش تعاون واختیارات اساسنامه ای بانک، زمینه ها و فرصت های مناسبی را برای ارائه خدمات گسترده به مشتریان داخل و خارج بخش تعاون فراهم نموده است. بدلیل تنوع زیاد مشتریان بانک در بخشهای مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، بازرگانی و خدمات و نیاز روز افزون آنها به خدمات سریع و آسان ، تلاش های گسترده ای در جریان است تا با اتکا به ظرفیت های موجود و بهره گیری از توانمندیهای مختلف خدمات شایسته و مناسبی برای مشتریان شرکتی بانک مهیا و ارائه گردد.
ساختار بانکداری شرکتی:
بانک توسعه تعاون با هدف تسهیل درفرایندهای اجرایی و تسریع در ارائه خدمات و همچنین با هدف بهبود دسترسی مشتریان به خدمات مورد نظر، ساختار سازماندهی گسترده و منعطفی را در سطح کشور بوجود آورده و با بکارگیری مجموعه ای از کارشناسان خبره و کارآمد خود به عنوان مدیران ارتباط با مشتریان و مدیران ارشد حسابهای مشتریان شرکتی و با اعطای اختیارات لازم و تمهید خدمات متناسب برای مشتریان، بستر مورد نیاز برای تسریع درارائه خدمت به مشتریان شرکتی را برای مدیریت های استانی و شعب تابعه آنها ایجاد نموده است تا آنها بتوانند وظایف مربوطه شامل تامین نیازهای مشتریان، حفظ مشتریان ارزنده و رشد همکاریهای فی مابین را به نحو احسن به انجام برسانند.
اهداف و خط مشی بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون
تامین هرچه بهتروهرچه بیشتر نیازها و خواسته های مشتریان
کمک به رشد و رونق کسب و کار مشتریان
بهبود مستمر کیفیت خدمات فعلی و آتی
افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات
ایجاد تنوع و تطور در خدمات
تولید و ارائه خدمات جدید منطبق با نیاز مشتریان
مشتریان بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون
مشتریان بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون بر اساس سازوکار عادلانه و فراگیر رتبه بندی مشتریان از بین مشتریان حقوقی وغیردولتی بانک انتخاب می شوند. سیستم رتبه بندی مشتریان داده های مربوط به تمام فعالیت های تک تک مشتریان بانک را در طی یک دوره معین بررسی می کند ودرنهایت جایگاه هرمشتری را در بین همه مشتریان بانک تعیین می کند. مشتریانی که به عنوان مشتریان شرکتی انتخاب می شوند بلافاصله توسط مدیرارتباط با مشتریان مربوطه ازانتخاب خود به عنوان مشتری شرکتی مطلع شده و می توانند با مراجعه به شعب میزبان خود از خدمات متنوع و متمایزی که برای آنها پیش بینی شده است استفاده نمایند.
بازارهای هدف بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون
اقتصاد کشور ما از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تشکیل شده است. در بخش تعاون فعالیت های مختلفی در زمینه های کشاورزی ، صنعت و معدن، مسکن، بازرگانی و خدمات جریان دارد. بانک توسعه تعاون بانک تخصصی و توسعه ای بخش تعاون محسوب می شود و بر اساس اساسنامه خود وظیفه دارد از توسعه بخش تعاون پشتیبانی و حمایت نماید لذا بخش تعاون با همه خصوصیات آن بازار هدف بانک توسعه تعاون محسوب می شود. از سوی دیگر اساسنامه بانک اجازه می دهد که بانک بتواند بخشی از امکانات و منابع خود را به خارج بخش تعاون اختصاص دهد. این ویژگی فرصت مناسبی را برای ورود بانک به حوزه ها و عرصه های مختلف اقتصادی فراهم نموده و بانک در این زمینه انتخابی عمل می نماید.
مدیران ارتباط با مشتریان شرکتی بانک توسعه تعاون
مدیران ارتباط با مشتریان به عنوان رابط بین شعب شرکتی و مشتریان شرکتی عمل می کنند. آنها خط مقدم ارتباط و همکاری بانک با مشتریان شرکتی هستند و اصلی ترین حلقه اتصال بین بانک و مشتریان شرکتی محسوب می شوند. این کارشناسان وظایف و مسئولیت های ذیل را بر عهده دارند:
1. مطالعه و شناسایی دقیق ظرفیتها، توانمندیها و مشکلات مشتریان شرکتی
2. برقراری ارتباط موثر و مستمر با مشتریان شرکتی و اطلاع رسانی به آنها
3. معرفی کامل و دقیق خدمات بانک برای مشتریان شرکتی
4. ارائه مشاوره به مشتریان شرکتی و ترغیب آنها برای استفاده از خدمات بانک
5. شناسایی نیازها و خواسته های پیدا و پنهان مشتریان شرکتی
6. تامین هرچه سریعتر نیازها و خواسته های مشتریان شرکتی
7. پیگیری مداوم کار مشتریان شرکتی
8. بررسی مستمر وضعیت استفاده مشتریان شرکتی از خدمات بانک
9. بررسی مستمر عملکرد حسابهای مشتریان شرکتی نزد بانک
10. اخذ و بررسی نظر مشتریان شرکتی درباره بانک و خدمات آن
11. بررسی مستمر میزان رضایت مشتریان شرکتی از بانک و خدمات آن
12. انعکاس فوری نیازها و خواستهایی که فعلا وجود ندارد
13. ارائه پیشنهادهای خود و مشتریان شرکتی به ستاد بانکداری شرکتی
محصولات و خدمات بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون
طراحی و تولید خدمات و محصولات بانکداری شرکتی بر اساس نیازهای شناسایی شده مشتریان و متناسب با ویژگی های آنها صورت می گیرد.علاوه براین بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون به منظور تامین خواسته های متمایز مشتریان، خدمات و محصولات مورد نیاز آنها را بر اساس خواسته ها و پیشنهادهای دریافتی از مشتریان ویژه سازی مینماید.
سپرده های ریالی :
سپرده قرض الحسنه جاری ریالی
سپرده سرمایه گذاری صندوق صبا تعاون ریالی
سپرده های ارزی:
سپرده قرض الحسنه پس انداز ارزی
سپرده قرض الحسنه جاری ارزی
سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزی
سپرده سرمایه گذاری بلند مدت ارزی
سپرده سرمایه گذاری صندوق صبا تعاون ارزی
پرداخت انواع تسهیلات ریالی در بخش ثابت و جاری از محل منابع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی و منابع تلفیقی در انواع عقود اسلامی شامل
مشارکت مدنی ،
مضاربه ،
فروش اقساطی ،
جعاله ،
خرید دین ، اجاره به شرط تملیک ، و وام قرض الحسنه
تسهیلات ارزی:
پرداخت تسهیلات ارزی در بخش ثابت و جاری و در انواع عقود اسلامی:
1- از محل منابع داخلی
2- از محل منابع صندوق توسعه ملی
خرید و فروش انواع ارز:
آیکون
پذیرش انواع تعهدات:
گشایش اعتبارات اسنادی داخلی
گشایش اعتبارات اسنادی ارزی
صدور انواع ضمانت نامه های ریالی
صدور انواع ضمانت نامه های ارزی
خدمات نوین:
کارتابل حقوقی ( قابلیتی است که به اشخاص صاحب امضای شرکتها اجازه می دهد چکهای صادره توسط شرکت را از راه دور بررسی و امضا نمایند)
وب سرویس ( قابلیتی است که به مشتریان اجازه می دهد گروه مشخصی از خدمات مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک در محل کار خود دریافت نمایند)
بانکداری باز( قابلیتی است که به بانک اجازه می دهد خدمت دلخواه مشتری را طراحی و ارائه نمایند)
خدمات بانکداری الکترونیک:
خدمتی است که طی آن مشتریان می توانند از طریق اینترنت با بانک ارتباط برقرار کرده و طیف وسیعی از خدمات بانکی را در هر زمان و هر مکان دریافت نمایند.
خدمتی است که طی آن صاحبان حساب پس از دریافت رمز تلفن بانک از یکی از شعب ، میتوانند تنها با یک تماس تلفنی با شماره 8922 (021) به راحتی در هر زمان از شبانه روز ، بدون مراجعه به شعب بانک ، اعمال بانکی خود را انجام دهند.
این خدمات به مشتریان امکان می دهد که از طریق نصب برنامه متناسب با سیستم عامل اندروید و جاوا برروی تلفن همراه خود بتواند پاره ای از امور بانکی خود را انجام دهند.
در این خدمت ، مشتریان می توانند با دریافت رمز پیامک بانک از شعب بانک توسعه تعاون و ارسال پیامک به شماره 10007000 از خدمات این سامانه استفاده نمایند
صدور انواع کارت بانکی:
کارت پرداخت الکترونیکی( خرید)
بن کارت
کارت تعاون خانواده
تنخواه کارت
( مشتریان شرکتی بهعنوان دارنده حساب اصلی (قرضالحسنه پسانداز، جاری و یا کوتاهمدت عادی) میتوانند باهدف مدیریت مالی مجموعه خود برای هر یک از اعضا زیرمجموعه، بن کارت با عنوان تنخواه کارت باقابلیت تعیین سقف برداشت ماهانه و مدیریت نحوه هزینه کرد دریافت نمایند و دارندگان کارت میتوانند از طریق دستگاه کارتخوان فروش و یا درگاههای اینترنتی تا سقف مبلغ موجود در کارت نسبت به خرید کالا اقدام نمایند همچنین میزان موجودی کارت بنا به درخواست سازمان مربوطه بهدفعات قابل شارژ میباشد.
خدمات پرداخت:
صدور انواع
چک ( عادی ، تایید شده، تضمین شده) به درخواست مشتریان
ارائه انواع خدمات مبادلات بانکی( ساتنا، پایا، شبا)
تخصیص دستگاههای کارت خوان (پایانه های فروش)
ارائه خدمت واریزی ها / پرداخت های شناسه دار
ارائه خدمات واریزی ها/ پرداختهای مستمر به درخواست مشتریان
محصولات و خدمات مالی:
بورس ( ارائه خدمت از طریق کارگزاری بورس )
بیمه ( ارائه خدمت از طریق شرکت بیمه تعاون )
صرافی( ارائه خدمت از طریق شرکت صرافی بانک )
لیزینگ ( ارائه خدمت از طریق شرکت لیزینگ بانک )
ارتباط با بانکداری شرکتی بانک توسعه تعاون:
تلفن : 27591111-27591154-27591153- -27591152
آدرس: تهران – بلوار میر داماد- جنب اداره ثبت شرکتها- روبروی شرکت نفت پارس- ساختمان ستاد مرکزی بانک توسعه تعاون- طبقه اول- امور مشتریان و بانکداری شرکتی
کد پستی:
نمابر: