چچ
اولین در پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها

اولین در پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها

مصطفی سیفی مردادماه 1392 به‌عنوان همکار وارد شعبه میبد بانک توسعه تعاون می‌شود.وی تا پانزدهم بهمن همان سال در شعبه میبد خدمت‌رسانی می‌کند و از شانزدهم بهمن 1392 به شعبه اردکان منتقل می‌شود.سیفی از بانکداری شروع و سال 1401 به‌عنوان معاون شعبه اردکان منصوب می‌شود.

وی آبان ماه سال گذشته با عنوان ریاست شعبه به خدمت‌رسانی مشغول می‌شود. از سیفی درباره منابع و مصارف در زمان تحویل شعبه اردکان می‌پرسم که می‌گوید:در ابتدای سال گذشته مانده منابع شعبه 530 میلیارد ریال بود که در پایان سال گذشته این رقم به 630 میلیارد ریال رسید.

مانده مصارف نیز در ابتدای سال 1402 بالغ‌بر 270 میلیارد ریال بود که در پایان سال گذشته به 180 میلیارد ریال رسید.

نسبت مطالبات غیرجاری نیز در پایان سال گذشته به هفت‌دهم درصد رسید.

از رئیس شعبه اردکان درباره درجه شعبه می‌پرسم که اعلام می‌کند:متاسفانه به دلیل یکی دو پرونده ذیل ماده 56 قانون برنامه بودجه که تسهیلات پرداختی را تسویه نکرده‌اند موجب شد که مطالبات غیرجاری صعودی شده و درجه شعبه به 4 برسد.نکته مهم اینکه این تسهیلات باید از محل بودجه‌های سالانه و از سوی سازمان برنامه‌وبودجه بازپرداخت شود.

از وی درباره دلایل برتری شعبه می‌پرسم که می‌گوید:شعبه اردکان در شاخص پرداخت تسهیلات به بخش تعاون حائز رتبه برتر شده است.ما توانسته‌ایم بیش از 70 درصد تسهیلات را به بخش تعاون پرداخت کنیم.

سیفی درباره مشتریان تعاونی که با شعبه اردکان تعامل دارند نیز می‌گوید:شرکت تعاونی صدر آرا،شرکت تعاونی آتیه گستر و شرکت تعاونی مصرف گندله و... به‌عنوان شرکت‌های تعاونی با بانک توسعه تعاون همکاری دارند.

وی ادامه می‌دهد:بیشتر مشتریان شعبه بانک را مشتریان حقیقی تشکیل می‌دهند و این عده در حدود 8 هزار مشتری شعبه اردکان را تشکیل می‌دهند.

از سیفی درباره خدمات ارائه‌شده به مشتریان می‌پرسم که می‌گوید:درصد تحقق اعتبار اسنادی شعبه اردکان 257 درصد و درصد تحقق ضمانت‌نامه صادره 150 درصد بوده است.اما مشتریان شعبه استقبال از اوراق گام و تامین مالی خرد جمعی نکرده‌اند.

از رئیس شعبه اردکان درباره روش بازاریابی شعبه می‌پرسم که می‌گوید:با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگی در سطح شهرستان همچون فولاد آلیاژی،فولاد ارفع و شرکت شیشه در این شهرستان حضور دارند اما به نظر می‌رسد با توجه به رقبای بزرگ در شهرستان که سرعت فرایند خدمت‌رسانی را در دستور کار قرار داده‌اند نیاز است که همکاران واحدهای فناوری و عملیات بانکی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنند تا خدمات بانک در سریع‌ترین زمان ارائه شود.

یکی از این بانک‌ها در مدت هفت روز از زمان تشکیل پرونده تا پرداخت تسهیلات خدمت ارائه می‌کند همین امر موجب شده است تا شرکت‌های بزرگ واقع در شهرستان حساب‌های حقوقی خود را به این بانک منتقل کنند.درصورتی‌که محصولات بانک با توجه به مزیتی که دارند می‌توانند با سایر بانک‌های دیگر شهرستان رقابت کنند.فقط باید سرعت عمل را در ارائه محصولات بالا برد.نکته دیگر اینکه ابهامات بخشنامه ثبت امتیاز نیز باید مرتفع شود .ما در شعبه به‌عنوان عوامل اجرایی نیز دارای ابهام درباره بخشنامه ثبت امتیاز هستیم.

وی در پایان پیشنهاد می‌دهد:نسبت به طرح‌های بانک برای تعاونی‌ها باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت گیرد.

حمایت از مددجویان به‌عنوان افتخار

امین علی مرادی سه سال پیش از تاسیس بانک توسعه تعاون به صندوق تعاون می‌پیوندد و فعالیت خود را به‌عنوان تحویلدار و به مدت 18 ماه از شعبه لردگان آغاز می‌کند.وی به مدت پنج سال به‌عنوان معاون شعبه مرکزی به شهرکرد می‌رود و از تیرماه 1398 به‌عنوان رئیس شعبه لردگان منصوب می‌شود.

از وی درباره شاخص‌های اصلی شعبه در زمان تحویل شعبه می‌پرسم که می‌گوید:شعبه لردگان در سال‌های 1399 و 1400 و 1401 و 1403 به‌عنوان شعبه برتر معرفی‌شده است.در زمان تحویل شعبه منابع 367 میلیارد ریال بود که به 924 میلیارد رسیده است.

در سال 1399 و 1400نسبت مصارف به منابع را بالا بردیم و در تمام شاخص‌ها به‌عنوان برتر انتخاب شدیم.

وی ادامه می‌دهد:در سال 1401 در شاخص تسهیلات روستایی به‌عنوان شعبه برتر معرفی شدیم و در سال 1402 شاخص تسهیلات پرداختی به نهادهای حمایتی موجب شد در همایش مشهد به‌عنوان شعبه برتر معرفی شویم.

علی مرادی اظهار می‌کند:درصد تحقق درآمد مشاع در سال 1402 بالغ‌بر 122 درصد بوده است.

از وی درباره فراوانی مشتریان می‌پرسم که می‌گوید:14 هزار مشتری که عمده مشتریان حقیقی هستند از شعبه لردگان بانک توسعه تعاون خدمت می‌گیرند.نکته قابل‌توجه اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای 1360 نفر افتتاح حساب صورت گرفته است.

از رئیس شعبه لردگان درباره شیوه بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید:با توجه به جو شهرستان تلاش کرده‌ام از ارتباطات شخصی و استفاده از فضای مجازی برای جذب مشتریان استفاده کنم.نکته مهم اینکه دست‌یابی به موفقیت محصول تلاش و همکاری همه همکاران است.

از وی درباره مشتریان حقوقی شعبه نیز می‌پرسم که می‌گوید:شرکت پارس سازه صنعت آسیا،پارس سازه ساحل،جاویدان نصر،عمران نور زاگرس،دژپاد،سحرخیزان و آسوده‌خاطر سلامت ازجمله مشتریان شعبه لردگان هستند.

از علی مردادی درباره جایگاه شعبه لردگان بانک توسعه تعاون در مقایسه با سایر بانک‌ها می‌پرسم که می‌گوید:اطلاعی درباره جایگاه شعبه در مقایسه با سایر بانک‌ها ندارم اما در بین شعب بانک توسعه تعاون در استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول راداریم.

وی ادامه دهد:نیاز است برای حضور در رقابت با سایر بانک‌ها و تکریم مشتری،تغییراتی در تابلوی بانک و نمای ظاهری شعبه و تزئینات داخل شعبه اقدام شود.

علی مرادی در پایان پیشنهاد می‌دهد:پس از اعلام شعب برتر برای تقدیر از همکاران شعبه به‌صورت نقدی تقدیر می‌شود اما شاید بهتر باشد جوایز به‌صورت غیر نقدی در قالب سفر زیارتی به همکارانی که به‌عنوان برتر دست می‌یابند ،اختصاص یابد.

آدرس کوتاه شده: