رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود ...
ابوالفضل دارایی از قدیمیهای بانک و صندوق تعاون است و از شهریورماه 1376 وارد صندوق میشود.خدمت خود را بهعنوان تحویلدار شروع میکند و بعدها مسوول اعتبارات و رئیس شعبه مرکزی سمنان میشود.در سال 1384 شعبه مرکزی صندوق تعاون سمنان را از مهدی امین بیدختی با 370 میلیون تومان تحویل میگیرد و در پایان آن سال شعبه به درجهیک ارتقا مییابد که این رتبه تاکنون نیز ادامه داشته است.
در سال 1388 و بعد از تبدیلشدن صندوق به بانک ،دارایی همچنان رئیس شعبه مرکزی سمنان میماند و تا سال 1391 این خدمت ادامه دارد.
وی در سال 91 به شعبه شاهرود منتقل میشود و طول خدمت دارایی در این شهر به بیش از 14 ماه به طول نمیانجامد و دوباره بهعنوان رئیس شعبه مرکزی سمنان به مرکز استان میآید که تاکنون ادامه داشته است.
از دارایی درباره شاخصهای شعبه میپرسم که میگوید:منابع شعبه در پایان دیماه امسال به 3746 میلیارد ریال رسیده و با توافقی که با همکارانم در ابتدای سال کردهایم تا منابع شعبه را به 4500 میلیارد ریال برسانیم.
مصارف شعبه نیز تا پایان 3990 میلیارد ریال رسیده است و با به سرانجام رسیدن یک پرونده مطالباتی NPL شعبه به 2 دهم درصد میرسد که یکی از پایینترینها در سطح کشور است.
وی ادامه میدهد:سود شعبه در پایان دیماه سال جاری به 269 میلیارد ریال ،ضمانتنامههای صادره با 493 درصد تحقق برنامه به 3490 میلیارد و اعتبار اسنادی نیز با 387 درصد تحقق به 5317 میلیارد ریال رسیده است.
از وی درباره تداوم موفقیت شعبه میپرسم که میگوید:بانکها معمولا خدمات یکسانی ارائه میدهند اما در این بازار با رقابت سنگین بانکی میتواند موفق شود که مشتری بهعنوان شرک در نظر بگیری و در جهت احترام گذاشتن به او از هیچ کوششی دریغ نکنی.مشتری وقتی احترام میبیند خود را در کنار شعبه قرار میدهد.
دارایی ادامه میدهد:قراری بین خودمان در شعبه تعریف کردهایم که وقتی مشتری وارد شعبه میشود باید بهترین احترام و رفتار را تجربه کند.
از وی درباره تنوع و جنس مشتریان و بازاریابی میپرسم که میگوید:اهلیت سنجی و شناسایی مشتریان باکیفیت و ارزشمند جزو اولویتهای شعبه مرکزی سمنان است.رابطه نزدیکی با انجمن مدیران صنایع استان ،شرکت شهرکهای صنعتی و اداره صمت سمنان برقرار کردهایم و از دادههای آنها برای شناسایی مشتریان باکیفیت استفاده میکنیم.
ارتباط صمیمانه همکاران درون شعبه و ارتباط حرفهای و موثر با مدیریت شعب استان موجب شده است که در این مسیر به همافزایی دست پیدا کنیم.
از رئیس شعبه مرکزی سمنان درباره مشتریان بزرگ میپرسم که اعلام میکند:برخی از بزرگترین تولیدکنندگان ایران جزو مشتریان شعبه مرکزی سمنان هستند.شرکت کلران،شرکت پارمیدا،شرکت سپهر وارنا البرز،کندر و شرکت الگانت همکاری نزدیکی با ما دارند و بانک توسعه تعاون را بهعنوان بانک اول خود برگزیدهاند.
از دارایی درباره استفاده از ابزارهای جدید میپرسم که بیان میکند:تاکنون برای 5 شرکت جمعا به مبلغ 1250 میلیارد ریال از مسیر تامین مالی جمعی تسهیلات پرداخت کردهایم.از سویی بهعنوان یکی از شعبههای موفق در عملیات ارزی بودهایم.تاکنون حجم عملیات ارزی شعبه 15 میلیون یورو بوده و پیشبینی میشود این رقم تا پایان سال به 20 میلیون یورو برسد.
دارایی در پایان پیشنهاد میدهد با توجه به محدودیتهایی که نهاد ناظر بانکها اعمال کرده است نیاز است که همکاران ستاد در بخش بازاریابی و امور شعب طرحهای خاص بانک طراحی کنند یا تعامل اختصاصی با نهادها و دستگاهها همچون تعاونیها برقرار کنند تا از مسیر آن منابع خوبی وارد بانک شود.
منفعت رسانی شعبه آزادی به تمام شعب
مریم سلیم پور رئیس شعبه آزادی تهران از سال 1385 وارد صندوق میشود و پس از تشکیل بانک در شعبات رجایی،جمهوری و آزادی خدمت کرده است. از سال 1397 بهعنوان رئیس شعبه آزادی در حال فعالیت است.
از وی درباره شاخصهای عملیاتی در زمان تحویل و در حال حاضر میپرسم که میگوید:منابع شعبه در سال 97 بالغبر 300 میلیارد ریال بود که هماکنون به 1800 میلیارد ریال رسیده است.نسبت مصارف به منابع 120 درصد و تسهیلات غیرجاری به 7 دهم درصد است.
سلیم پور ادامه میدهد:در زمان تحویل شعبه ضمانتنامهای صادر نشده بود اما در حال حاضر 1638 میلیارد ریال ضمانتنامه صادر کردهایم.
از رئیس شعبه آزادی درباره دلایل انتخاب این شعبه بهعنوان شعبه برتر میپرسم که میگوید:این شعبه در شاخص ارائه خدمات به جامعه هدف بهعنوان شعبه برتر انتخابشده است.با توجه به موقعیت مکانی شعبه آزادی و قرار گرفتن نزدیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان فنی و حرفهای از زمان حضورم در این شعبه تلاش کردم که روابط جدیدی را با این سازمانها که به سردی گراییده بود تعریف کنم.بر این اساس با تعامل با این سازمان موفق شدیم که بهعنوان بانک اول در وزارت تعاون و سازمان فنی و حرفهای تبدیل شویم.
سلیم پور بیان میکند:بهواسطه برقراری ارتباط موفق شدیم تا تمام منابع سازمان فنی و حرفهای در شعبه آزادی و بهواسطه این شعبه ادارات استانی فنی و حرفهای نیز منابع خود را به سمت بانک توسعه تعاون بیاورند.این نشان میدهد که برقراری ارتباط حرفهای با سازمان فنی و حرفهای موجب بهره بردن تمام همکاران در سراسر کشور شده است.
از وی درباره تنوع مشتریان شعبه میپرسم که اظهار میکند:وزارتخانههای تعاون و میراث فرهنگی و سازمان فنی و حرفهای منابع خود را باید در خزانه متمرکز کنند اما کارکنان این نهادها بانک توسعه تعاون را بهعنوان بانک اول خود برگزیدهاند.
از وی درباره روش بازاریابی شعبه میپرسم که میگوید:با توجه به اینکه شعبه دارای دوطبقه است ،یک طبقه را برای خدمت رسانی به مشتریان VIP قرار داده ایم.از سوی دیگر سامانه تی تی پلاس و همراه بانک را تبلیغ و در میان مشتریان ترویج کردهایم .از سوی دیگر دستگاههای خودپرداز بانک توسعه تعاون را در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفهای قرار دادهایم.
سلیم پور در پایان میگوید:با توجه به جنس مشتریان شعبه نیاز است که همکاران واحد بازاریابی برنامههای منظم برای دیدار و گفتوگو با مدیران ارشد وزارتخانههای تعاون،میراث فرهنگی،سازمان فنی و حرفهای و سازمان حج و زیارت در دستور کار داشته باشند تا از این طریق سطح تعامل بانک با این سازمان به نحو محسوسی ارتقا یابد.