چچ
باور به تعالی بانک توسعه تعاون نه فقط شعبه

باور به تعالی بانک توسعه تعاون نه فقط شعبه

کریم معصومی همزمان با تاسیس بانک و در سال 1388 به عنوان متصدی امور بانکی فعالیت خود را از شعبه چادگان آغاز می کند که تا سال 1393 ادامه پیدا می کند.سال 93 به فریدن می رود و در پست معاونت شعبه دو ماه فالیت می کند و توانمندی هایش باعث می شود که به سرعت به عنوان رئیس شعبه فریدن معرفی شود.

شعب فریدن را با 17 میلیارد ریال منابع تحویل می گیرد و تا سال 97 آنرا به 273 میلیارد ریال می رساند. توانمندی ها و ویژگی های حرفه ای معصومی موجب می شود که در نیمه بهمن ماه به تهران فراخوانده شود.6 ماه اول حضور در تهران به عنوان معاون شعبه آیت ا... کاشانی خدمت می کند و پس از آن به عنوان رئیس شعبه منصوب می شود.
معصومی می گوید:زمانی که شعبه را تحویل گرفتم منابع آن 260 میلیارد ریال بود و در حال حاضر به 5000 میلیارد ریال رسیده است.مطالبات غیرجاری(NPL) 7 درصد بود که در این دو سال زیر یک درصد بوده است.درجه شعبه در زمان تحویل 2 الف بود که به یک الف ارتقا یافته.منابع از زمان تحویل 21 برابر رشد داشته است.امیدوارم و با روندی که طی کرده ایم سال آینده می توانیم به شعبه ممتاز تبدیل شویم.
از معصومی که در روزهای ابتدایی اسفند به عنوان رئیس شعبه برتر از سوی بانک مرکزی مورد تقدیر قرار گرفته، می پرسم که دلیل این انتخاب چیست که می گوید:شعبه آیت ا... کاشانی به دلیل همکاری و هم افزایی تمام کارکنان شعبه توانسته است در سه سال متوالی به عنوان شعبه برتر انتخاب شود.
در سال 1399 توانستیم به عنوان شعبه برتر بانک مرکزی،سال 1400 به عنوان برتر کشوری از سوی بانک توسعه تعاون و 1401 به عنوان شعبه برتر از سوی بانک مرکزی انتخاب شده ایم.
وی ادامه می دهد: شاخص های عملیاتی شعبه نیز موجب شده است که به عنوان شعبه برتر انتخاب شویم.تا سی ام آذر 1401 بررسی برنامه های عملیاتی شعبه نشان می دهد که درصد تحقق رشد منابع 148درصد،تسهیلات 196 درصد،درآمدمشاع 86 درصد،درآمد غیرمشاع 153 درصد،ضمانت نامه 200 درصد و اعتبارات اسنادی 280 درصد بوده است.در سه سال گذشته وام معوق نداشته ایم.
از معصومی درباره شیوه بازاریابی می پرسم که می گوید:چندین قاعده را در جذب مشتری رعایت کرده ایم.به عنوان مثال ترکیب مشتریان را به گونه ای دیده ایم که اکثر مشتریان منابع زیر 100 میلیارد ریال دارند.دلیل این کار این است که ورود و خروج هر مشتری نوسان اساسی در فعالیت شعبه ایجاد نکند.از سوی دیگر نحوه تعامل همکارانم در شعبه موجب شده است که از سراسر ایران مشتری داشته باشیم.اصلی که بدان پایبند بوده و در شعبه جاری کرده ام این است که همه در جهت ارتقا و تعالی بانک توسعه تعاون در حال خدمت رسانی هستیم و خدمت رسانی با کیفیت را موجب ارتقای بانک توسعه تعاون می دانیم،نه شعبه.
نکته دیگر اینکه با ورود مشتری جدید از وی خواسته ایم که شرکای تجاری خود را نیز معرفی کند تا اقدام به جذب آنها نیز کنیم. قاعده اساسی که در شعبه فریدن و در شعبه آیت ا... کاشانی باور داشته ام این است که با همدلی میان کارکنان می توان به موفقیت دست پیدا کرد.
معصومی ادامه می دهد :در خیابان آیت ا.. کاشانی همه بانک ها شعبه دارند اما توانسته ایم با تعاملی که با مشتریان برقرار کرده ایم در این رقابت نفسگیر حضور داشته باشیم.از همه اصناف موجود در این خیابان مشتری در بانک توسعه تعاون داریم.

رفتار حرفه ای در جذب مشتری
سمیرا اخلاقی از همکاران صندوق تعاون است و فعالیت خود را از سال 1385 با پست تحویلداری از شعبه هشتگرد آغاز می کند.سال 1390 به شعبه نظرآباد می رود ورئیس دایره اعتبارات می شود.سال 94 به شعبه اول خود بر می گردد و به عنوان معاون شعبه به ارائه خدمت می پردازد.
سال 1396 به عنوان رئیس شعبه هشتگرد معرفی می شود و تا چند ماه قبل در این شعبه فعالیت می کند. از دی ماه 1401 به شعبه نظرآباد برمی گردد و به عنوان رئیس شعبه به مشتریان خدمت ارائه می کند.در روزهای اول اسفند از سوی بانک مرکزی به عنوان رئیس شعبه مورد تقدیر قرار می گیرد.از اخلاقی درباره دلایل این انتخاب می پرسم که می گوید:این موفقیت مرهون تلاش و همکاری همکاران در شعبه بوده و ما در اکثر شاخص ها توانسته ایم موفقیت آمیز عمل کنیم.
وی ادامه می دهد:شعبه توانسته است 11 میلیارد ریال سود ثبت کند و این مورد هم یکی از دلایل انتخاب به عنوان شعبه برتر بوده و مطالبات غیر جاری شعبه سه دهم درصد است. از رئیس شعبه نظرآباد درباره جنس و تنوع مشتریان می پرسم که می گوید:با توجه به موقعیت منطقه که هم تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی در این منطقه فعال هستند توانسته ایم مشتریان متنوعی جذب کنیم.
شرکت ایران تابلو به عنوان یکی ازبزرگترین تولید کنندگان تابلو برق ،شزکت روغن ناب و بهنود فارمدالبرز به عنوان تولید کننده سرم جزو مشتریان شعبه نظرآباد بانک توسعه تعاون هستند.درکنار این مشتریان فعالان کوچک و بزرگ کشاورزی و دامداری جزو مشتریان ما هستند.
از اخلاقی درباره روش بازاریابی می پرسم که می گوید:اصل اول در ارائه خدمات به مشتری اعمال رفتار حرفه ای و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن است.
در گام بعدی تلاش می کنیم از قبل مشتریان موجود به جذب مشتریان جدید بپردازیم.به عنوان مثال در یک بازه متوجه شدیم برخی از مشتریانمان برای آقای برادر اقدام به انتقال وجه از طریق ساتنا می کنند ما نیز متوجه شدیم که ایشان در صنعت دامداری منطقه فعالیت می کند به همین دلیل وی را نیز جذب بانک کردیم و در حال حاضر یکی از مشتریان خوب شعبه محسوب می شود.
ازوی درباره تعامل با شرکت های تعاونی می پرسم که اعلام می کند:درشعبه نظرآباد تلاش کرده ایم با تعاونی ها تعاملی مثبتی را برقرار کنیم.شرکت تهعاونی دامداران سبز و شرکت تعاونی دهیاری ها نیز با ما کار می کنند.
از وی درباره جایگا شعبه در مقایسه با سایر شعب بانک توسعه تعاون در استان البرز و سایر بانک ها می پرسم که می گوید:در زمینه پرداخت تسهیلات تکلیفی همچون وام ازدواج و فرزندآوری رتبه اول را داریم و در بخش پرداخت تسهیلات به نهاد های حمایتی نیز رتبه دوم را داریم و از سوی فرمانداری تقدیر شده ایم.
رئیس شعبه نظرآباد در پایان می گوید:با تلاش همکارانم در شعبه توانسته ایم عنوان «شعبه برتر» را کسب کنیم اما به نظر می رسد از سوی بانک کمتر مورد التفات قرار گرفته است.برای من به عنوان رئیس شعبه 40 ساعت و برای همکارانم 30 ساعت اضافه کاری دز نظرگرفته اند اما رئیس شعبه ای را می شناسیم که با دستاورد کمتر 200 ساعت اضافه کاری می گیرد.تبعیض موجب می شود که تاثیر منفی در روحیه همکاران بگذارد.

آدرس کوتاه شده: