چچ
کسب رتبه اول 1000 کیلومتر دورتر از تهران

کسب رتبه اول 1000 کیلومتر دورتر از تهران

.یوسف بدیرزاده سال 1384 به‌عنوان شغلی تحویلدار وارد صندوق تعاون شادگان می‌شود و هم‌زمان با تأسیس بانک به‌عنوان معاون شعبه شادگان منصوب و در سال 1389 به‌عنوان سرپرست شعبه شادگان انتخاب می‌شود.

سال 90 به سوسنگرد و بعدازآن به ماهشهر می‌رود تا سال 99 که به‌عنوان کفیل شعبه هندیجان به این شهر می‌رود.
در زمان تحویل، شعبه ازلحاظ شاخص‌های مالی در وضعیت مناسبی نبوده و حتی در هیات مدیره پیشنهاد می‌شود که شعبه هندیجان جمع شود اما باهمت و تلاش بدیرزاده و همکارانش وایمانی که به کارشان داشتند شعبه هندیجان از 250 میلیارد ریال منابع تا پایان شهریور سال جاری با رشد 4 برابری به 1038 میلیارد ریال می‌رسد.
بدیرزاده می‌گوید: در زمان تحویل شعبه با 43 میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول روبرو بودیم که باهمت و پیگیری همکارانم این رقم صفر شد.
وی ادامه می‌دهد: زیان شعبه به‌واسطه مطالبات مشکوک الوصول 10 میلیارد ریال بود که در پایان شهریور 105 میلیارد ریال سود ثبت کردیم.
از وی درباره دلایل برتر شدن شعبه هندیجان می‌پرسم که بدیرزاده بیان می‌کند: در زمان تحویل شعبه یک سری خدمات ارائه نمی‌شد که تلاش کردیم این خدمات را در دستور کار قرار دهیم.
بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در تمام آیتم‌ها بالای 100 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم. در صدور ضمانت‌نامه 2870 درصد، در منابع 487 درصد میزان تحقق برنامه داشته‌ایم.
رئیس شعبه هندیجان ادامه می‌دهد: در پایان شهریورماه رتبه 5 کشوری در تمام شاخص‌ها را کسب کرده‌ایم. از سویی با صدور 750 میلیارد ریال ضمانت‌نامه در سال جاری توانسته‌ایم رتبه اول کشور را در این شاخص کسب کنیم.
از بدیرزاده درباره شیوه بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید: تلاش کردیم در دوره جدید فعالیت در شعبه هندیجان روابط حرفه‌ای با مشتریان را پی‌ریزی کنیم. ما با چندین شرکت پیمانکاری توانسته‌ایم روابط پایداری برقرار کنیم. همچنین ما در سریع‌ترین زمان اقدام به صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های متقاضی می‌کنیم. ما متعهد هستیم به‌شرط تکمیل مدارک مشتری در یک روز اقدام به صدور ضمانت‌نامه کنیم. همچنین با مشتریانی که مدت‌ها می‌شد با بانک تعامل نداشتند اقدام به برقراری ارتباط کرده و با تشریح خدمات و اعلام تعهد که این خدمات در بالاترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ارائه می‌شود توانسته‌ایم شعبه را فعال‌تر از گذشته معرفی کنیم.
بدیرزاده بیشتر مشتریان شعبه هندیجان را اشخاص حقوقی و شرکت‌ها معرفی می‌کند و می‌گوید: شرکت کارین صنعت جنوب، شرکت باران پایدار قرن، شرکت همت کاران نسل نوین و شرکت تعاونی دهیاران و ... از مهم‌ترین مشتریان بانک توسعه تعاون هستند.
از وی درباره تعامل با شرکت‌های تعاونی شهرستان می‌پرسم که می‌گوید: از زمانی که به‌عنوان مسئول شعبه هندیجان آمدم روابط تازه‌ای را با تعاونی‌ها برقرار کردم.
از محل تبصره 18 و از منابع صندوق توسعه ملی 370 میلیارد ریال تسهیلات به اتحادیه تعاونی پرورش میگو هندیجان که 10 شرکت تعاونی عضو این اتحادیه هستند توانستیم علاوه بر توسعه منطقه‌ای مشتریان جدیدی از ناحیه ورود این اتحادیه به شعبه هندیجان جذب کنیم.

وی توضیح می‌دهد: ارائه خدمات باکیفیت و در کوتاه‌ترین زمان به اتحادیه تعاونی پرورش میگو موجب شد که خود اعضای این اتحادیه مشتریان جدیدی را به شعبه معرفی کنند.
از وی درباره نحوه صفر شدن مطالبات می‌پرسم که می‌گوید: پرونده‌ای با مبلغ 30 میلیارد ریال داشتیم که از سال 1394 جزو مطالبات مشکوک الوصول طبق بندی شده بود. حتی بدهکار از دیوان عدالت اداری به نفع خود حکم گرفته بود که با تلاش بی‌وقفه و مذاکرات متعدد موفق شدیم شهریور امسال این بدهی را با سود و جریمه تأخیر به مبلغ 100 میلیارد ریال وصول کنیم.
وی دستیابی به این جایگاه را محصول تلاش و همت همه همکاران شعبه معرفی می‌کند و می‌گوید: توقع داشتم در این پرونده خاص که مهر لاوصول بر آن زده‌شده و با تلاش شبانه‌روزی توانستیم تمام حقوق بانک را وصول کنیم لااقل مدیران ارشد بانک از همکارانم تقدیر می‌کردند.
وی در پایان با تقدیر از مدیریت شعب استان خوزستان می‌گوید: با حمایت‌های مدیر استان مسیر دستیابی به موفقیت تسهیل شده است.

رتبه برتر کشوری در 12 ماه متوالی

شمس علی لطیفی با 21 سال سابقه بانکی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1382 به‌عنوان تحویلدار از صندوق تعاون شعبه بیله سوار آغاز می‌کند. سال 84 به‌عنوان رئیس شعبه صندوق توسعه تعاون بیله سوار منصوب و همان سال به‌عنوان رئیس شعبه برتر انتخاب می‌شود.
سال 1386 لطیفی به شعبه مرکزی اردبیل منتقل و از ریاست دایره حسابداری شروع می‌کند. بعدها به دایره اعتباری می‌رود و بعدها به‌عنوان معاون شعبه منصوب می‌شود.
به‌واسطه عملکرد مناسب، اواخر سال 96 به‌عنوان رئیس شعبه امام خمینی اردبیل منصوب و از تیرماه 1399 به‌عنوان رئیس شعبه مرکزی ارائه خدمت می‌کند.
نکته قابل‌ذکر در فعالیت لطیفی این است که در جا که مسئولیتی داشته به‌عنوان نیروی برتر و شعبه برتر معرفی‌شده است. زمانی که به شعبه امام خمینی اردبیل رفته درجه شعبه 3 بوده که در مدت کوتاهی به 2 الف ارتقا می‌یابد.
در سال 97 توانسته است طی 12 ماه به‌صورت متوالی تنها شعبه برتر کشوری باشد که در جذب منابع به این مقام می‌رسد.
با فعالیت در شعبه مرکزی اردبیل این شعبه نیز ارتقا درجه پیدا می‌کند و از 2 الف به یک ب می‌رسد.
لطیفی بیان می‌کند: شعبه مرکزی اردبیل در پایان 1400 در بین شعبات هم‌درجه رتبه دوم را کسب می‌کند. همچنین سال گذشته در 6 ماه اول سال به‌عنوان یکی از سه شعبه برتر دز زمینه سوددهی انتخاب می‌شود.
از لطیفی درباره شاخص‌های کمی در زمان تحویل شعبه می‌پرسم که می‌گوید: در زمان تحویل گرفتن مسئولیت منابع شعبه مرکزی اردبیل 408 میلیارد ریال بود که تا پایان شهریور امسال به 1350 میلیارد ریال رسید که نشان از افزایش 5/3 برابری دارد.
مطالبات غیر جاری (NPL) در سال 1399، 6 درصد بود که به کمتر از نیم درصد رسیده است. تعهدات شعبه نیز از 655 میلیارد ریال با رشد 5 برابری به 3300 میلیارد ریال رسید.
از رئیس شعبه مرکزی اردبیل درباره دلایل موفقیت اش می‌پرسم که می‌گوید: علاوه بر اینکه در حوزه فعالیت‌های متداول بانکی حضور مؤثر داشته‌ایم تلاش شده است به حوزه‌هایی ورود کنیم که پیش‌ازاین همکاران وارد نشده بودن. بر همین اساس قبل از من اسناد خزانه صادر نشده بود اما با پیگیری فراوان توانستیم حدود 6 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه صادر کنیم.
در بخش تفاهم‌نامه نیز با شرکت‌های بزرگ در بخش خودروهای کار نیز تعامل‌های خوبی برقرار کردیم. ازجمله با شرکت‌های ماموت، پیلسان، آرین پارس موتور، مایان خودرو، ارگ پارس همکاری‌های خوبی تعریف کنیم که دو طرف از این تعامل سود برده‌اند.
لطیفی همدلی و صمیمیت نیروهای شعبه، تقسیم‌کار عادلانه، برنامه‌ریزی قوی، بازدید میدانی از طرح‌ها و پروژه‌ها و اجرای صحیح و دقیق بخشنامه‌ها از مؤلفه‌های دیگر موفقیت شعبه مرکزی اردبیل بوده است.
وی مهم‌ترین اصل در فعالیت حرفه‌ای خود را «صداقت» معرفی می‌کند و می‌گوید: کاربرد این اصل موجب شده است که مشتریان با اعتماد کامل به بانک توسعه تعاون مراجعه کنند.
لطیفی دلایل دیگر موفقیت شعبه مرکزی اردبیل را رشد منابع، تغییر در ترکیب منابع به سمت منابع ارزان‌قیمت، تغییر در ترکیب مصارف به سمت کارمزد محور و پرداخت تسهیلات کلان به پروژه سد سبلان معرفی کرد.
رئیس شعبه مرکزی اردبیل با تقدیر از تلاش و همکاری همکارانش در شعبه می‌گوید: موفقیت فعلی مرهون تلاش همه همکاران بوده است.
لطیفی در پایان اصلاحیه‌های متعدد سیاست‌های اعتباری را موجب کندی در تصمیم‌گیری اعلام و بیان می‌کند: یکی دیگر از دغدغه‌های نیروی انسانی شعب حقوق پایین است که امید است با اهتمام مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به این مهم توجه شود.

مصاحبه کننده: مهدی احمدی

آدرس کوتاه شده: