چچ
حفظ مشتریان قدیمی با ارائه خدمات باکیفیت

حفظ مشتریان قدیمی با ارائه خدمات باکیفیت

حسن سدری زاده رئیس شعبه مرکزی کرمان و ابراهیم فارغی رئیس شعبه شهید شوشتری زاهدان

حسن سدری زاده که هم‌اکنون رئیس شعبه مرکزی کرمان است از سال 1384 کارش را از شعبه بم صندوق تعاون کشور به‌عنوان صندوق‌دار شروع می‌کند.پس از سه سال رئیس شعبه کهنوج می‌شود.سدری زاده از سال 87 تا 90 به عنبرآباد می‌رود و از سال 1390 تا 96 به‌عنوان رئیس شعبه بم به خدمت می‌پردازد.در سال 1396 و به مدت یک سال به‌عنوان رئیس شعبه جهاد کرمان منصوب می‌شود.از سال 1397 تاکنون نیز به‌عنوان رئیس شعبه مرکزی کرمان در حال خدمت‌رسانی به مشتریان است.
از سدری زاده می‌خواهم که وضعیت شعبه را هنگام تحویل و در حال حاضر مقایسه‌ای انجام دهد که وی می‌گوید:در سال 97 منابع شعبه 570 میلیارد ریال بود که این رقم در پایان سال 1400 به حدود 2000 میلیارد ریال رسید.مصارف نیز در پایان سال گذشته به بیش از 2100 میلیارد ریال رسیده است.
از رئیس شعبه مرکزی کرمان درباره دلایل انتخاب به‌عنوان شعبه برتر می‌پرسم که بیان می‌کند:در چند بخش اقدامات همکارانم در شعبه موجب انتخاب به‌عنوان شعبه برتر شد.در زمینه درآمدزایی خصوصا درآمدهای غیر مشاع اقدامات خوبی صورت گرفته است.در صدور و تمدید ضمانت‌نامه جزو 10 شعبه برتر کشور هستیم.همچنین میزان مطالبات غیر جاری شعبه کمتر از 20 درصد است که همین عدد نیز می‌تواند نشانه خوبی از سلامت فعالیت بانکی شعبه کند.
سدری زاده در پاسخ به این سوال که مشتریان شعبه از چه طیفی هستند، می‌گوید:در شعبه مرکزی کرمان هم مشتریان کلان داریم و هم مشتریان خرد.حدود 30 درصد از مشتریان شعبه را مشتریان کلان تشکیل می‌دهند.شرکت ملی صنایع مس و برخی از پیمانکاران همچون؛ نیرو صنعت،سروش صنعت جزو مشتریان کلان شعبه محسوب می‌شوند.حدود 30 هزار مشتری خرد نیز در شعبه وجود دارد.
از سدری زاده درباره مدل بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید:برای اینکه خدمات مطلوبی به مشتریانمان ارائه دهیم تلاش کرده‌ایم به‌نوعی تقسیم‌کار انجام دهیم و ظرفیت‌هایمان را شناسایی کنیم و اولویت مان این است که علاوه بر جذب مشتری جدید ،مشتریان سابق را نیز نگه‌داریم و بر روی این موضوع تاکید داریم.
همچنین به تمام مشتریان انواع خدمات بانکی را در بالاترین سطح و کیفیت ارائه دهیم.
تنوع مشتریان از سه طیف صنعتگران،پیمانکاران و کشاورزان هستند که به همت همکارانم خدمات متناسب با هر فعالیتی در بالاترین سطح ارائه می‌شود.
از رئیس شعبه مرکزی کرمان درباره برنامه‌اش برای سال 1401 می‌پرسم که می‌گوید: من و همکارانم در شعبه باهم تعهد کرده‌ایم که تکریم ارباب‌رجوع و مشتری را به‌عنوان یک اصل در کارهایمان قرار دهیم همچنین صداقت و شفافیت به‌عنوان یک اصل کلی سرلوحه تمام فعالیت‌های ما در شعبه است.
وی همچنین با تقدیر و تشکر از همکارانش در شعبه می‌گوید که تسلط بر بخشنامه‌های صادره می‌تواند کمک موثری به ارتقای کمی و کیفی شعبه بکند.

جانشین پروری در اولویت قرار گیرد
ابراهیم فارغی رئیس شعبه شهید شوشتری زاهدان از سال 1385 به استخدام صندوق تعاون درمی‌آید
و در واحدهای مختلف فعالیت می‌کند و از بهمن 1399 به‌عنوان رئیس شعبه شهید شوشتری منصوب می‌شود.
از وی درباره منابع و مصارف شعبه در شروع کار در این شعبه می‌پرسم که می‌گوید منابع شعبه در بهمن‌ماه 1399 بالغ‌بر220 میلیارد ریال بود که در خردادماه پارسال به 450 میلیارد ریال رسید.منابع شعبه شهید شوشتری در پایان سال گذشته به 386 میلیارد ریال رسید.
از وی درباره مطالبات می‌پرسم که می‌گوید:در هنگام تحویل گرفتن شعبه میزان مطالبات 15 میلیارد ریال بود که با تلاش همه همکارانم در شعبه با 50 درصد کاهش به 6 میلیارد و 560 میلیون ریال رسیده است.
از فارغی درباره دلایل موفقیت اش و انتخاب به‌عنوان شعبه برتر می‌پرسم که اعلام می‌کند:با کمک همکارانم توانستیم مطالبات شعبه را کاهش دهیم که همین امر از زیان شعبه کاست و از سوی دیگر از منابع مازاد در مرکز نیز سود دریافت می‌کردیم که همین امر موجب شد به یک تعادل در منابع و مصارف برسیم.
از وی درباره مشتریان شعبه می‌پرسم که فارغی می‌گوید:شعبه شهید شوشتری در کنار بازار مشترک قرار دارد و مشتریان متنوعی از معامله‌کنندگان این بازار دارد.
از وی درباره اهداف شعبه در سال جاری می‌پرسم که می‌گوید: با توجه به اینکه به یک ثبات رسیده‌ایم تلاش داریم امسال بر تنوع مشتریانمان بیفزاییم.بر همین اساس با چند شرکت ساختمانی ،صنعتی و بنیاد خیرین مدرسه‌ساز گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم قرار است این عده حساب‌های خود را به این شعبه منتقل کنند و بانک از قبل این همکاری خدمات مورد درخواست این مشتریان را ارائه کند.
رئیس شعبه شهید شوشتری می‌گوید:با کمک همکاران و تلاش آن‌ها،امسال برنامه‌های ابلاغ‌شده را به‌طور کامل محقق خواهیم کرد.
فارغی در پایان این گفت‌وگو پیشنهاد می‌کند مساله جانشین پروری در شعب جدی گرفته شود چراکه از این ناحیه انتقال تجربه و اطلاعات انجام می‌شود و این اقدام نقش مهمی در پویایی سازمان خواهد داشت.
وی بارها بر این موضوع تاکید می‌کند که جانشین پروری کمک موثری به ارتقای سازمان می‌کند و می‌تواند بانک را در ادامه مسیر کمک کند

آدرس کوتاه شده: