چچ
شعبه بدون مطالبات معوق و بدون مشکوک الوصول

شعبه بدون مطالبات معوق و بدون مشکوک الوصول

طاهره خدامرادی، رئیس شعبه شهید چمران ساوه و سید علیرضا کاظمی، رئیس شعبه گرمسار بانک توسعه تعاون.

طاهره خدامرادی ،رئیس شعبه شهید چمران ساوه 15 سال سابقه فعالیت در بانک توسعه تعاون دارد.وی از سال 1385 فعالیت خود را به‌عنوان تحویلدار در صندوق تعاون در شعبه مرکزی ساوه شروع می‌کند.توانمندی‌های وی موجب می‌شود پس از 6 ماه به‌عنوان مسئول حسابداری شعبه ادامه فعالیت دهد.سال 1388 به‌عنوان مدیر اعتبارات شعبه مرکزی ساوه انتخاب می‌شود و از پانزدهم بهمن 1397 به‌عنوان سرپرست شعبه در حال خدمت‌رسانی است.
از وی درباره وضعیت فعلی شعبه می‌پرسم و می‌خواهم که مقایسه‌ای با شرایط زمان تحویل شعبه داشته باشد که خدامرادی می‌گوید: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در تاریخ 30 دی 1397 مانده منابع 216 میلیون ریال،مانده مصارف 169 هزار میلیون ریال،مطالبات معوق و مشکوک الوصول 18 هزار میلیون ریال،تسهیلات غیر جاری (NPL) 23 هزار میلیون ریال و 2/14 درصد نسبت تسهیلات غیر جاری بانک بود.شعبه در آن سال زیان ده بوده و نرخ بهای تمام‌شده پول 47/26 درصد بوده است.
رئیس شعبه شهید چمران ساوه در تشریح وضعیت فعلی شعبه می‌گوید:بر اساس آخرین اطلاعات مانده منابع 540 هزار میلیون ریال که از این مبلغ 349 هزار میلیون ریال را منابع ارزان‌قیمت تشکیل می‌دهد.
وی خاطرنشان می‌کند:مانده مصارف 855 هزار میلیون ریال و مطالبات غیر جاری 11 هزار میلیون ریال است.نرخ بهای تمام‌شده پول 6/13 درصد و شعبه با کسب 15 هزار میلیون ریال سود به‌عنوان شعبه درجه‌دو ب و شعبه برتر در حال خدمت‌رسانی است.
از وی درباره تنوع مشتریان می‌پرسم که خدامرادی می‌گوید:ما از همه گروه‌ها و افراد مشتری در شعبه داریم هم مشتری خرد در شعبه وجود دارد و هم مشتری کلان.
وی تاکید خاصی بر روی اعداد و ارقام عملکردی شعبه دارد و بیان می‌کند:نسبت مصارف به منابع ما 150 درصد است اما عملا این شعبه نه مطالبات معوق و نه مطالبه مشکوک الوصول دارد.تمام این‌ها در حالی است که تسهیلات زیادی نیز پرداخت‌شده است.
وی با تقدیر از عملکرد حرفه‌ای همکاران خود در شعبه می‌گوید:کارنامه فعلی شعبه محصول رفتار حرفه‌ای و تعامل تخصصی همکاران با مشتریان است.در طول سه سال توانسته‌ایم تمام شاخص‌ها را مثبت کنیم.
همواره تلاش می‌کنیم قابلیت و توانمندی مشتریانمان را شناسایی کرده و خدمت موردنیاز آن‌ها را ارائه دهیم.سبدی از خدمات را برای مشتریان فراهم کرده‌ایم که عرضه آن‌ها موجب ماندگاری و وفاداری مشتریان به بانک توسعه تعاون شده است.

از رئیس شعبه شهید چمران ساوه درباره مدل بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید:مشتری مداری اکسیژن و منبع حیات تجارت است.وجود شهر صنعتی کاوه که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی موجب شده است که تمرکز خود را بر فعالان و تولیدکنندگان حاضر در این شهر صنعتی قرار دهیم.شرکت زرین جم مارینا(سان استار)،شرکت بهتام روانکار ، مارینا سان(سافتلن)،یخچال نیکسان،روناک دارو (تولید کننده واکسن برکت)،شرکت پارس تابلو و شرکت فنر ساز خاور از مشتریان شعبه مرکزی ساوه هستند.به همراه همکارانم در شعبه تلاش کرده‌ایم که بهترین خدمات را به این مشتریان ارائه دهیم.
وی بار دیگر بر دلایل برتری شعبه اشاره می‌کند و می‌گوید:شعبه بدون معوق و مشکوک الوصول هستیم.
خدامرادی در پایان نقش آموزش را در ارتقای عملکرد شعب بسیار موثر می‌داند و بیان می‌کند:نتیجه عملکرد حرفه‌ای کارکنان به جذب و ماندگاری مشتری کمک موثری می‌کند.

افزایش حد اعتباری برای برخی شعبه‌ها
سید علیرضا کاظمی ، رئیس شعبه گرمسار بانک توسعه تعاون فعالیت خود را از وزارت تعاون شروع کرده است و سال‌ها در این وزارتخانه خدمت کرده است.سال‌هایی را نیز در صندوق تعاون فعالیت می‌کند و با تشکیل بانک فعالیت خود را در قالب جدید ادامه می دهد.
کاظمی از سال 98 به‌عنوان رئیس شعبه گرمسار منصوب‌شده است.وقتی‌که شعبه را تحویل می‌گیرد منابع 270 میلیارد ریال بوده است که در حال حاضر این رقم به 760 میلیارد ریال رسیده است.مصارف شعبه نیز 1196 میلیارد ریال است.مطالبات شعبه به حدود 8 میلیارد ریال رسیده است.نرخ تسهیلات غیر جاری نیز به (77/. درصد رسیده است.
وی توضیح می‌دهد که در طول سال ممکن است یکی دو ماه میزان مطالبات به دلیل عوامل غیرارادی مثل شیوع کرونا یا قطعی برق در تابستان افزایش یابد که با عادی شدن شرایط مطالبات نیز کاهش می‌یابد.
از کاظمی درباره مشتریان و تنوع آن‌ها می‌پرسم که می‌گوید:مشتریان خرد همیشه بیشتر هستند اما استان سمنان و منطقه گرمسار به دلیل نزدیکی به تهران و وجود شهرک‌های صنعتی با مشتریان صنعتی زیادی مواجهه است.
از کاظمی درباره رتبه بانک می‌پرسم و دلیل انتخاب شدن به‌عنوان شعبه برتر می‌پرسم که می‌گوید:رشد شعبه گرمسار در 2،3 سال اخیر قابل‌توجه بوده و شعبه گرمسار از زیان خارج‌شده و به سوددهی رسیده است.
رئیس شعبه گرمسار ادامه می‌دهد:شعبه 10 سال بود که درجه 3 بود اما با تلاش فراوان همکارانم شعبه درجه 2 شده است.
از وی درباره مدل بازاریابی از شرکت‌ها و مشتریان حقوقی می‌پرسم که می‌گوید:با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی در این منطقه تلاش کردیم تعامل و ارتباطات خود را با شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت شهرستان ارتقا دهیم و مذاکراتی را با مدیران این مراکز و نهادها انجام داده‌ایم که همین امر بستر جذب مشتریان صنعتی شده است.
از سویی خودمان نیز به‌صورت مستقیم به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مراجعه و خدمات متنوع بانک را برای آن‌ها تشریح می‌کنیم.
در دو شهرک صنعتی عباس‌آباد و ایوانکی حدود 4300 واحد صنعتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند که ظرفیت‌های خوبی در اختیار بانک قرار می‌دهد.
از کاظمی درباره جایگاه شعبه در رقابت با سایر بانک‌های شهرستان می‌پرسم که می‌گوید:برخی بانک‌های خصوصی که در شهرستان شعبه ندارند اما برخی بانک‌های دولتی به‌واسطه قدمت چند شعبه در گرمسار دارند.درصورتی‌که شعبه ما با تک‌تک این شعبه‌ها مقایسه شود مطمئنا ما برتر از آن‌ها هستیم.
از کاظمی درباره چالش‌ها و مشکلات می‌پرسم که بیان می‌کند:در سفری که آقای مهدیان چند ماه گذشته نیز به سمنان داشت نیز این نکته را بیان کردم که به‌واسطه وجود شهرک‌های صنعتی در استان سمنان و شهرستان گرمسار نیاز است که نگاه متفاوتی به آن شود.شاید لازم باشد حد اعتباری برخی استان‌های منتخب برای پاسخ به نیاز مشتریان افزایش یابد.
مدیر شعب استان آقای اکبری و آقای عروجی تا حد اماکن نهایت همکاری را می‌کنند اما لازم است که اختیارات بیشتری به برخی استان‌های صنعتی داده شود.
همچنین مناسب است که اختیارات بیشتری به روسای شعب داده شود تا تسهیلات مناسب با مشتریانی که منابع خوبی به بانک تزریق کرده‌اند،داده شود

آدرس کوتاه شده: