چچ
مشتری ،مشتری می‌آورد

مشتری ،مشتری می‌آورد

غزاله شیخ‌زاده رییس شعبه میرداماد بانک توسعه تعاون و داریوش دهدشتیان ، کفیل ریاست شعبه بندر ماهشهر

غزاله شیخ‌زاده از بانوان موفق بانک توسعه تعاون است که از سابقون سازمان نیز محسوب می‌شود. از سال 1383 وارد صندوق تعاون می‌شود و مراحل پیشرفت را گام‌به‌گام طی می‌کند.
وی از امور فناوری شروع می‌کند و به اداره شعب استان تهران می‌رود با تشکیل بانک به شعبه مستقل مرکزی می‌آید و تا سال 1393 در شعبه مرکزی خدمت می‌کند.
از سال 1394 به شعبه ملاصدرا می‌رود و نقش موثری در ارتقای این شعبه ایفا می‌کند. شیخ‌زاده از سال 1398 به شعبه میرداماد می‌آید .از شیخ‌زاده درباره وضعیت شعبه در زمان تحویل می‌پرسم که می‌گوید منابع شعبه را در مدت کوتاه آبان تا اسفند 1398 از 4500 میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال رساندم.
از وی درباره وضعیت فعلی منابع و مصارف شعبه می‌پرسم که بیان می‌کند : منابع شعبه میرداماد در حال حاضر 2500 میلیارد ریال است و مصارف ما پایین است.دلیل اینکه مصارف پایین است به بررسی برخی پرونده‌های ارسالی به ستاد برمی‌گردد .بررسی برخی از پرونده‌ها از 4 ماه نیز گذر کرده است.
دلایل موفقیتش را جویا می‌شوم و به این نکته اشاره می‌کنم که وی در خیابانی فعالیت می‌کند که همه بانک‌های کشور در آن شعبه دارند و جالب اینکه شعبه مستقل مرکزی نیز در خیابان میرداماد قرار دارد که شیخ‌زاده می‌گوید: ما در شعبه تلاش کرده‌ایم که خدمات را در سریع‌ترین زمان انجام دهیم و علاوه بر برقراری روابط صمیمانه ، صف انتظار مشتری را نیز کوتاه کنیم.
رئیس شعبه میرداماد از شرکت نفت بهران ، شرکت دوده صنعتی و شرکت برآوند به‌عنوان مشتریان بزرگ شعبه یاد می‌کند و می‌گوید : از محل میانگین منابع ورودی شرکت‌ها به بانک به کارکنان آن‌ها تسهیلات می‌دهیم.
وی به برخی موانع در کار اشاره و اعلام می‌کند: به دلایلی که برای من روشن نیست بررسی برخی پرونده‌های اعتباری ارسالی به ستاد طولانی شده است که همین امر موجب می‌شود که مشتریان خوب و باکیفیت را در رقابت با سایر بانک‌ها از دست بدهیم.
شیخ‌زاده به تجربه خود درزمینه جذب مشتری اشاره می‌کند و می‌گوید : در شعبه ملاصدرا با شرکت‌های رنگ و رزین و در شعبه تهران‌پارس با شرکت‌های دارویی تعامل داشتم. خدمت‌رسانی به‌گونه‌ای بود که خود این شرکت سایر شرکت‌های زیرمجموعه یا شرکت‌های طرف قرارداد را تشویق ترغیب به همکاری با بانک توسعه تعاون می‌کردند.

فعالیت با نگاهی به رقبا
شیخ‌زاده بار دیگر بر رقابت سنگین بین بانک‌ها اشاره و بیان می‌کند: مدیران ارشد بانک‌های بزرگ رقیب همواره به دنبال چاره‌اندیشی برای موانع و چالش‌هایی که برای شعب پیش می‌آید هستند .با این اقدام جسارت همکاران شعب نیز ارتقا می‌یابد .آن‌ها خودپاسخ نهادهای نظارتی و بازرسی را نیز می‌دهند .درحالی‌که در این شرایط که مشتری با سختی‌های فراوان به دست می‌آید بهتر است مدیران ارشد بانک راهی پیدا کنند که مشتریان را به‌راحتی از دست ندهیم.اقدامات سایر بانک‌ها در حوزه مانع زدایی می‌تواند راهنمای ما نیز قرار گیرد. این اقدام موجب روحیه بخشی به کارکنان نیز خواهد شد.وی در تشریح خود به قواعد ترهین اشاره می‌کند و می‌گوید :در یک پرونده بانک صادرات به حدی در ضوابط ترهین سهل گرفت که توانست مشتری بزرگی را از چنگ ما بیرون بیاورد.
شیخ‌زاده به‌سختی کار در شعبه اشاره می‌کند و می‌گوید: ما در صف مقدم خدمت‌رسانی به مشتریان هستیم .در دوره‌ای خود من نیز نشسته‌ام و نامه‌نگاری و اقدامات اداری درخواست‌های وام را در کنار همکارانم انجام داده‌ام اما به نظر می‌رسد تلاش ما به نحو مناسبی از سوی مدیران دیده نشده است.

پیشنهاد تشکیل باجه در سربندر

داریوش دهدشتیان ، کفیل ریاست شعبه بندر ماهشهر فعالیت خود را به‌عنوان تحصیلدار و از صندوق تعاون بهبهان آغاز می‌کند.
در طول این سال‌ها بین بهبهان و ماهشهر در تردد بوده از سال 84 تا 88 به‌عنوان بانکدار خدمت می‌کند و از 1392 به‌عنوان متصدی ارشد به ماهشهر می‌رود و 1393 برمی‌گردد به بهبهان اما این بار مدت کمی در این شهر می‌ماند و اردیبهشت 1394 برمی‌گردد ماهشهر و آز آن تاریخ تاکنون در شعبه بندر ماهشهر فعالیت می‌کند.
از وی درباره فعالیت در فضای رقابتی در ماهشهر می‌پرسم که می‌گوید:در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر 30 شرکت بزرگ پتروشیمی در حال فعالیت هستند و هرکدام از آن‌ها میزبان دو ، سه بانک هستند .اما با تمام این تفاسیر در این رقابت توانسته‌ایم جایگاه مناسبی داشته باشیم.
دهدشتیان بیان می‌کند : 22 درصد منابع نظام بانکی خوزستان در ماهشهر قرار دارد که از این رقم 2/8 درصد این رقم در بانک توسعه تعاون قرار دارد.
وی پیشنهاد می‌دهد که شرکت‌های پتروشیمی وابسته به شستا با مذاکراتی که مدیران ارشد در تهران می‌توانند با مسوولان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌دهند این شرکت‌ها تشویق به تعامل با بانک توسعه تعاون ماهشهر شوند.
دهدشتیان به برخی از پیشنهادهای شرکت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: شرکت پتروشیمی غدیر می‌خواست زمینی داخل مجموعه در اختیار بانک قرار دهد که با هزینه خودمان اقدام به تاسیس شعبه در آنجا کنیم.به نظر می‌رسد پیشنهاد مناسبی است که می‌توان با حضور در این مجتمع به شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز خدمات داد.این پیشنهاد نیاز به بررسی و تایید مدیران ستاد دارد.
وی نقبی هم به فعالیت‌های شعبه ماهشهر می‌زند و اعلام می‌کند:خودم در کنار سایر کارکنان شعبه در سال 98 توانستیم 1200 پرونده را بزنیم.
دهدشتیان ادامه می‌دهد :بخشداری سربندر درخواست و موافقت کرده است که اقدام به راه‌اندازی باجه در این منطقه کنیم.با توجه به حضور تعاونی مرزنشینان درسربندر که 14 هزار عضو دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای بانک باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام می‌کند که برای جذب مشتریان در فضای رقابتی کنونی می‌طلبد که اختیارت بیشتری به روسای شعب داده شود.
وی بار دیگر بر مذاکره با مدیران و مسوولان وزارت تعاون تاکید می‌کند و می‌گوید: نیاز است ما به‌عنوان یک مجموعه در کنار این وزارتخانه بتوانیم خدمات متنوع بانکی خود را به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون بدهیم.

آدرس کوتاه شده: