۶۴٣٨٠٠٠٠-٠٢١
دربرگیرنده اصول، وظایف و استانداردهای رفتار فردی و سازمانی مورد انتظار از افراد حرفهای در مشاغل گوناگون است. افراد شاغل در موقعیتهای حرفهای از مهارتها و دانش خود برای انجام کار بهره میگیرند.
این افراد قادر به قضاوت، اعمال مهارتها و دانش و تصمیمگیری بر اساس دانش خود در شرایطی که عموم جامعه به دلیل نداشتن این دانش و مهارت قادر به این کار نیست، میباشند. چگونگی استفاده از این دانش و مهارت در هنگام ارائه خدمات به جامعه یک مسئله اخلاقی و موضوع اخلاق حرفهای است.
ازجمله پیشنیازهای وجود اخلاق حرفهای در سازمان میتوان به مواردی نظیر: صداقت، راستکرداری، شفافیت، مسئولیتپذیری، رازداری، بیطرفی، وفاداری و تبعیت از قانون اشاره نمود.
آثار مترتب بر رعایت اخلاق حرفهای
ایجاد روابط متقابل، حسنه و پایدار با ذینفعان از طریق
توانمندسازی سرمایه انسانی