چچ

عناوین اولویتهای پژوهشی

اولویت­های پژوهشی بانک توسعه تعاون در سال 1404

دسته بندی

اولویت‌ها

معماری کسب و کار

راه‌اندازی و مدیریت اتاق فکر بانک

استقرار سازوکار پایش و ارزیابی محیطی و شناسایی فرصت‌های نوآورانه

افزایش سهم منابع و مصارف از کیک سیستم بانکی و پایش کمی و کیفی مشتریان و پیشنهاد تدوین استراتژی‌های بازاریابی و توسعه شبکه مشتریان بر اساس تحلیل داده‌های بانکی.

تحلیل مدیریت بهینه مطالبات سمی (سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول) و در نهایت پیشنهاد روش‌های تبدیل مطالبات به ابزارهای مالی قابل مبادله و کاهش فشار بر دارایی‌های بانک.

توسعه محصولات و خدمات و راه حل‌ها و حفظ رهبری بازار در آینده با استفاده از داده‌ها، CRM، CRMI، ECRM و تحلیل‌های پژوهشی آسیب‌شناسی محصولات بانک با رویکرد تجهیز و تخصیص منابع و ارزیابی عملکرد محصولات سپرده‌ای و اعتباری بانک در مقایسه با رقبا همراه با پیشنهاد طراحی، اصلاح و بهبود یا حذف برخی از محصولات متناسب با نیازهای بازار و بخش تعاون.

آسیب‌شناسی ضمانت‌نامه‌ها و اعتبارات اسنادی در بانک و بررسی مطالبات ایجاد شده از محل تبدیل اقلام و تعهدات پایین خط به دارایی‌ها

مدلسازی مدیریت وجوه، تحلیل هزینه و درآمد و کنترل اضافه‌برداشت و تدوین مدل‌های ALM در بانک توسعه تعاون و بررسی علل و پیامدهای اضافه‌برداشت در بانک و ارائه راهکارهای کنترل آن با هدف بهینه‌سازی نقدینگی و سودآوری، تحلیل عدم تطابق سررسید دارایی‌ها و بدهی‌ها و اصلاح ساختار تأمین مالی و ناترازی بانک و بررسی راهکارهای کاهش ناترازی بانک‌ها از طریق مدیریت بهینه دارایی‌ها و بدهی‌ها.

تحلیل مداوم و مستمر عملکرد شعب و استانها در شاخص‌های کلان و کلیدی مانند جذب مشتریان جدید، منابع و مصارف، مطالبات، اقلام زیر خط با هدف شناسایی شعب با عملکرد پایین و ارائه راهکار بهبود آنها.

تعالی سرمایه انسانی

ایجاد، پایش و به‌روزرسانی پایگاه قابلیت‌های کارکنان بانک

اصلاح نظام خدمات رفاهی (رویکرد پلتفرمی)

به‌روزرسانی نظام تشویق و ترفیع کارکنان مبتنی بر نوآوری

شناسایی KPI های حوزه بازاریابی و دخیل کردن آن در مدیریت عملکرد (کارکنان/واحدها)

تعالی عملیاتی

به‌روزرسانی و پایش بسته اخلاق حرفه‌ای و کدهای رفتاری

بازنگری و به‌روزرسانی نظام‌های مدیریتی سازمان

به‌روزرسانی نظام کنترل داخلی

بازنگری نظام بازرسی و رسیدگی به تخلفات

بازنگری نظام ارزیابی عملکرد واحدها

تدوین نظام به‌کارگیری خدمات مشاوره‌ای

تدوین ، ابلاغ و جاری‌سازی الگوها و قواعد رفتاری کارکنان در حوزه بازاریابی

طراحی مدل پایداری مالی و مسئولیت اجتماعی با هدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر تصویر برند بانک و جذب مشتریان جدید.

حاکمیت سازمانی

بازنگری در نظام اطلاع‌رسانی سیاست‌های سازمانی

تدوین برنامه یکپارچه مدیریت منابع سازمانی

طراحی نظام اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات بانک در بین ذی‌نفعان داخلی و بیرونی

ارائه پیشنهاد در مورد انواع ریسک و حاکمیت شرکتی با هدف چیدمان صحیح روابط و مناسبات در ساختار قدرت و تبیین دقیق حدود وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات مدیران با هدف پایش مداوم عملکرد و حرکت به سمت عملکرد بهینه بانک.

فناوری و اطلاعات

تدوین برنامه مدیریت و توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات

به‌روزرسانی نظام مدیریت امنیت اطلاعات

معماری داده/ اپلیکیشن/سیستمی واحد بازاریابی

ساماندهی هوشمند تعداد/ موقعیت مکانی شعب (و تدوین نظام مکان‌یابی)

نوآوری‌های مالی و بانکداری دیجیتال به کمک طراحی مدل‌های نوین بانکداری دیجیتال با رویکرد افزایش ضریب نفوذ در سیستم بانکی و مشتریان.

مدیریت مرکز آموزش و پژوهش
اداره کل پژوهش

آدرس کوتاه شده: