فهرست پرسش های متداول
  • نحوه دریافت صورتحساب کارت نقدی چگونه است ؟

    برای این منظور می توانید از روش های ذیل استفاده نمایید : 1-سامانه های موبایلی ( همراه بانک ، پرداخت همراه ) 2-سامانه بانکداری مجازی ( منوی کارت - گزارش های کارت - گزارش تراکنش های کارت ) 3-دستگاه خودپرداز توسعه تعاون 4-مراجعه به نزدیکترین شعبه

  • نحوه فعال / غیر فعال سازی رمز پویا (خدمات کارت)

    مشتریان گرامی می‌توانند برای کاهش مخاطرات مرتبط با رمز دوم کارت‌های بانکی، که در تراکنش‌های بدون کارت به‌کار گرفته می‌شوند، نسبت به فعال‌سازی رمز پویا برای کارت و دریافت رمز دوم یک بار مصرف اقدام کنند.
    مشتریان گرامی قادر خواهند بود برای فعال‌سازی رمز پویا و دریافت رمز یک بار مصرف به سامانه اینترنت بانک، منوی «خدمات کارت» در بخش «کارت‌های من» مراجعه کنند. در نسخه‌ی جدید همراه‌بانک (موبایل‌بانک) نیز فعال‌سازی این خدمت از طریق بخش "کارت" فراهم است.
    مرکز ارتباط با مشتریان بانک به شماره 64380000 و همچنین منوی "ارتباط با ما" در سایت این بانک، آماده ارایه مشاوره و پاسخ به سؤالات مشتریان است.

  • اگر مندرجات برگه چک با اطلاعات سامانه صیاد مغایر باشد تکلیف چیست؟

    ملاک، برگه چک است که در صورت وجود مغایرت، بانک، وجه چک را پرداخت نمی‌کند و اگر دارنده چک بخواهد، می‌تواند چک را برگشت بزند.

  • شرایط و مدارک افتتاح حساب قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقیقی چیست؟

    سپرده قرض الحسنه جاری یکی از ابزارهای مهم در مبادلات پولی و بازرگانی شناخته شده می‌باشد. از مزایای چک‌های صادره مشتریان عهده بانک توسعه تعاون قابلیت وصول آن‌ها در کلیه شعبه های بانک در سراسر کشور می‌باشد. (شرایط): افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری نیاز به اخذ معرف دارد.معرف باید دارای حساب سپرده قرض الحسنه جاری نزد یکی از بانکها باشد و امضائ وی مورد تائید بانک باشد. افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری نیاز به اخذ استعلام از بانک مرکزی برای صاحب حساب و وکیل ایشان ( اعم از اشخاص حقیقی وحقوقی ) دارد. مدت اعتبار استعلام ها پانزده روز می باشد. باتوجه به قابلیت ارائه دسته چک به مشتری در این حساب کلیه مقررات مربوط به دسته چک بر آن نافذ می باشد.

  • مشاهده پیغام خطای " کلید امنیتی وارد شده نا معتبر است " در موبایل بانک به چه معناست ؟

    این خطا زمانی رخ می دهد که مدت زمان حضور بدون فعالیت شما در سامانه منقضی شده که می بایست یکبار خارج و مجددا وارد آن شوید.

  • شرایط و مدارک افتتاح حساب قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقوقی چیست؟

    افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای اشخاص حقوقی چنانچه طبق مقررات و ضوابط مربوطه در ایران به ثبت رسیده باشند بلا مانع است و مدارک لازم جهت افتتاح حساب به شرح زیر می باشد : *تقاضای شرکت مبنی بر افتتاح حساب که به امضاء صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت رسیده باشد. *فتوکپی مصدق اساسنامه *فتوکپی مصدق شرکتنامه *آگهی روزنامه رسمی کشور مبنی بر تاسیس شرکت و انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیر عامل و معرفی اشخاصی که حق امضای چکها و اسناد تعهد آور شرکت را دارند. *در اساسنامه شرکت که به تصویب صاحبان سهام رسیده اجازه افتتاح حساب قرض الحسنه جاری و داد و ستد با بانک صراحتاً قید شده باشد. *آخرین صورتجلسه مجمع عمومی شرکت ، حدود و مدت اختیارات هیات مدیره و صاحبان امضای مجاز شرکت *اصل وفتوکپی شناسنامه هریک از امضاداران مجاز شرکت *اصل و تصویر کارت ملی هر یک از امضاداران مجاز شرکت *تکمیل فرم های مربوطه

  • قابلیت های کارت های هدیه چیست ؟

    1- برداشت نقدی از خودپردازهای بانک توسعه تعاون 2- خرید از کلیه پایانه های فروشگاهی و درگاه های اینترنتی 3- انتقال وجه کارت به کارت های بانک توسعه تعاون از طریق خودپردازتوسعه تعاون

  • چگونه در بانکواره افتتاح حساب کنم ؟

    می توانید از طریق لینک راهنمای افتتاح حساب دیجیتال را ببینید.

  • چگونه می توان رسید انتقال وجه پایا و ساتنا را بازیابی نمود ؟

    در منوی اصلی وارد قسمت " انتقال وجه" شده و گزینه "بین بانکی" را انتخاب نمایید . در لیست ظاهر شده در قسمت "پایا" یا "ساتنا" با انتخاب گزینه " لیست درخواست ها" می توانید علاوه بر مشاهده وضعیت حواله های انجام شده رسید آن را نیز بازیابی نمایید.

  • ثبت صدور چک در حساب جاری مشترک حقیقی به چه صورت است؟

    ابزار دسترسی به سامانه صیاد برای مشتریان حقیقی دارای حساب جاری مشترک، درگاه‌های بانکی (اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک) است. به مرور درگاه‌های دیگر نیز اضافه می‌شود. همچنین ثبت صدور چک‌های مربوط به حساب جاری مشترک حقیقی، توسط شخص یا اشخاصی که حسب قرارداد حساب جاری، حق امضای چک‌ را دارند، به عمل می‌آید.

  • نحوه تغییر نام کاربری و رمز ورود به بانکداری مجازی چگونه است؟

    1- مراجعه حضوری به شعبه ( در صورت فراموشی ) 2- ورود به سامانه بانکداری مجازی و انتخاب گزینه تنظیمات در بالای صفحه لازم به توضیح است که حداقل تعداد کاراکتر برای رمز ورود 8 کاراکتر می باشد. در صورت تمایل به تغییر نام کاربری می بایست از ترکیب اعداد و حروف استفاده نمایید.

  • دلیل عدم مشاهده کارت مبدا در قسمت انتقال وجه کارت به کارت چیست؟

    این اتفاق به 2 دلیل رخ می دهد : 1- غیر فعال شدن تعاون کارت نقدی 2- هم نام نبودن کاربر و دارنده کارت یعنی شخصی که وارد اینترنت بانک شده با دارنده کارت متفاوت می باشد که برای رفع این مشکل یا باید با کاربری دارنده کارت وارد سیستم شد یا از طریق شعبه کارتی بنام خود کاربر اخذ نمود.

  • نحوه تغییر رمز دوم ( رمز خرید اینترنتی ) تعاون کارت نقدی چگونه است ؟

    1- مراجعه به خودپردازهای بانک توسعه تعاون 2- مراجعه به صفحه اصلی وب سایت بانک توسعه تعاون به آدرس www.ttbank.ir و انتخاب گزینه خدمات کارت 3- استفاده از اپلیکیشن همراه بانک

  • وظیفه ثبت چک در سامانه صیاد با چه شخصی است؟

    حسب مورد بر عهده صادرکننده (در مقام صدور) و یا دارنده (در مقام انتقال) است.

  • زمانی که حساب صادرکننده چک برگشتی در یک بانک مسدود شود رفع مسدودی چگونه انجام می‌شود؟

    چنانچه موجودی حساب، بر اساس بند "ب" ماده (5) مکرر (به دلیل غیرقابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک) مسدود گردد، رفع انسداد، حسب دستور قضایی و یا رفع سوء اثر از چک، بر اساس تبصره (3) ماده (5) (روش‌های شش‌گانه رفع‌سوءاثر چک) قانون صدور چک به عمل خواهد آمد.
    چنانچه حساب صادرکننده، در اجرای ماده (14) قانون صدور چک (صادرکننده یا ذینفع یا قائم‌مقام قانونی آن‌ها با تصریح به اینکه چک مفقود یا سرقت یا جعل‌شده یا از طریق کلاهبرداری یا خیانت‌درامانت یا جرائم دیگری تحصیل شده می‌تواند کتباً دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد)، مسدود شده باشد، حسب تبصره‌های (1) و (2) ماده اخیرالذکر، در صورت انصراف دستوردهنده (دستور عدم پرداخت) یا تعیین تکلیف در مرجع قضایی و یا عدم تسلیم گواهی تقدیم شکایت در مرجع قضایی ظرف مدت یک هفته، به بانک، از حساب رفع مسدودی به عمل خواهد آمد.

  • نحوه مسدود کردن یا رفع مسدودی سپرده چگونه است؟

    مسدود کردن یا رفع مسدودی سپرده به 2 روش امکان پذیر است : 1- درخواست کتبی صاحب یا صاحبان حساب 2- دستور مقام قضایی

  • چگونه می توان رسید انتقال وجه به سپرده دیگران را بازیابی نمود ؟

    در منوی اصلی وارد قسمت " انتقال وجه" شده و گزینه "داخل بانکی" را انتخاب نمایید . از منوی ظاهر شده گزینه " دریافت رسید انتقال وجه " را انتخاب نمایید .