شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲ ۱۹۱
طبقه بندی: استانی
چچ
بانک توسعه تعاون کردستان 2000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بانک توسعه تعاون کردستان 2000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان در نشستی خبری ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: 2000 میلیارد ریال تسهیلات در این بانک امسال پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب کردستان ،حبیب اله عمرانی با اشاره به اینکه راهبرداصلی بانک توسعه تعاون خدمت رسانی به بخش تعاون است ، اظهار داشت: برنامه های این بانک دولتی در راستای اهداف حاکمیتی دولت تعریف شده و ایجاد اشتغال هم از وظایف اصلی آن است .

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات تکلیفی دولت سهم بسزایی دارد افزود : این بانک در حوزه اشتغال پایدار روستایی عشایری ،تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در بخش های صنعت و معدن ،کشاورزی و گردشگری ،تسهیلات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از محل تبصره 16 قانون بودجه و صندوق اشتغال ایثارگران و وام قرض الحسنه ازدواج همواره عملکرد قابل قبولی داشته است .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان اضافه کرد: طی سال جاری در قالب 2785 فقره پرونده 2000 میلیارد تسهیلات به متقاضیان ، در این بانک پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.

عمرانی ادامه داد : 43 درصد این میزان تسهیلات به بخش اقتصادی ،20 درصد به بخش خدمات ، 15 درصد به بخش بازرگانی، 14 درصد به بخش کشاورزی و 8 درصد هم به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان گفت: بانک توسعه تعاون در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال 1400 در قالب 120 پرونده تسهیلات مبلغ 860 میلیارد ریال تسهیلات به اعضاء تعاونی های حمل و نقل پرداخت کرده است.

عمرانی اضافه کرد: در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی هم 1289 طرح 1000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که از جمله آنها می توان به طرح های بزرگی مانند شرکت بهینه آژند ، اسب کرد آریا ، تولید پوره میوه جات حمید مالک ، طرح گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت و مدن در قالب تسهیلات تبصره 18 آماده پذیرش طرح های این بخش است.

بانک توسعه تعاون در سال 1388 در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای تقویت اقتصاد بخش تعاون ایجاد شد.

آدرس کوتاه شده: