شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ۱۴:۱۸ ۳۷
طبقه بندی: استانی
چچ
رشد 90درصدی پرداخت تسهیلات شعب بانک نوسعه تعاون استان مرکزی

رشد 90درصدی پرداخت تسهیلات شعب بانک نوسعه تعاون استان مرکزی

مدیر شعب بانک توسعه تعاون مرکزی به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران در اراک گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 11.335 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 2045 پرونده در سطح استان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 90 درصدی می باشیم.

علیرضا حسینی معصوم با اشاره فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون بیان کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون و به عنوان یک بانک فرابخشی در تمام حوزه های اقتصادی از جمله : صنعت ، گردشگری ، کشاورزی و بازرگانی فعالیت می نماید و این افتخار را داریم که از تمام ظرفیت ها برای حمایت از تولید و فعالان اقتصادی استفاده کنیم .

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه گفت : ما در سال جاری پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 را داشتیم که در چهار بخش صنعت ، کشاورزی ، گردشگری و تعاون 658میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد که294 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده که 86درصد اعتبار ابلاغی پرد اخت شده است و حتما تا پایان شهریور 100درصد خواهد شد و همچنین در حوزه تعاون مبلغ 430 میلیارد ریال تخصیص داده شد که 100درصد آن پرداخت شده است .

وی عملکرد استان را در پرداخت تسهیلات به تعاونی ها از محل خط اعتباری 20000 و 30000 میلیارد ریالی را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت : 3 خط اعتباری ویژه تعاونی ها در نظر گرفته شده بود که بانک توسعه تعاون استان در خط اول و دوم مقام اول را در کشور کسب نمود و در خط اعتباری سوم که تازه ابلاغ شده است تعاونی ها در حال تشکیل پرونده هستند ، در خط اول اعتباری بودجه استان 410 میلیارد ریال بود که با پرداخت 1500 میلیارد ریال 365درصد تحقق برنامه را داشتیم و در مرحله دوم موفق به پرداخت 550 میلیارد ریال تسهیلات شدیم که تحقق 100درصد پرداخت داشته ایم.

در ادامه حسینی معصوم گفت : یکی از راه های تأمین مالی برای شرکت های تولیدی استفاده از بازار سرمایه از طریق صدور انواع اوراق (صکوک) و کرادفاندینگ (تأمین مالی جمعی) است که در سال جاری برای 10 شرکت از فعالان اقتصادی استان به میزان 2 همت از محل بازار سرمایه درخواست و در حال تشکیل پرونده هستیم.

در پایان وی با اشاره به کمک به خرید میوه شب عید در استان تسهیلات پرداختی به اتحادیه تعاون روستایی را 70 میلیارد ریال اعلام کرد.

آدرس کوتاه شده: