چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۲۶ ۵۲
طبقه بندی: استانی
چچ
جذب 100 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی بند الف تبصره 18 در خراسان جنوبی

طی سال گذشته در بانک توسعه تعاون صورت گرفت

جذب 100 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی بند الف تبصره 18 در خراسان جنوبی

بانک توسعه تعاون در عمل به تکالیف خود در پرداخت اعتبارات بند الف تبصره 18 سال 1401 توانسته است 1058 میلیارد ریال از این اعتبارات را طی سال 1402 به متقاضیان واجدالشرایط پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون، ملائی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان میزان پرداختی تسهیلات بانک از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 کشور را تا کنون بیش از 1058 میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه 44 طرح متقاضی در استان بیان کرد و گفت: تسهیلات بند الف تبصره 18 فرصت بسیار مناسبی است برای اشتغال زایی و رشد تولید برای متقاضیان دارای طرح‌های نیمه تمام و همچنین کسب و کارهای خرد و خانگی در قالب طرح‌های پشتیبان و پیشران، و همچنین افرادی که به منظور توسعه و اتصال به بنگاه‌های بزرگتر برنامه‌ای برای بازاریابی و فروش داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه تخصیصی 1380 میلیارد ریالی بخش صنعت و معدن اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 کشور، میزان جذب و پرداخت تسهیلات از این محل در این استان را بیش از 56 درصد و بالغ بر 775 میلیارد ریال بیان کرد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات حوزه کشاورزی بالغ بر 163 میلیارد ریال را در حمایت از توسعه و رونق تولید این بخش جذب و پرداخت شده است، منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال جدید با عنوان مبارک «جهش تولید با مشارکت مردم» را خاطرنشان کرد و افزود: بانک توسعه تعاون از محل این بودجه تا کنون در قالب 30 طرح توجیهی استان از اعتبارات بخش تعاون و جذب 48 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان را به خود اختصاص داده است.

ملائی در ادامه از جذب و پرداخت کل اعتبارات طرح ملی حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط بانک توسعه تعاون خبر داد و تصریح کرد: برای اشتغال 1411 نفر در استان خراسان جنوبی در قالب 389 پرونده اعتباری، مبلغ 983 میلیارد ریال تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

گفتنی است بانک توسعه تعاون در چهار حوزه صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی و همچنین تعاون عاملیت پرداخت اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 کشور را بر عهده دارد.

آدرس کوتاه شده: