سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۰۴ ۳۲
طبقه بندی: استانی
چچ
تحقق بیش از 116 درصدی برنامه پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی

تحقق بیش از 116 درصدی برنامه پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی

بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی طی سال 1402 بالغ بر 10 هزار و 484 میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی استان پرداخت کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی، رضا ملائی مدیر شعب استان در حاشیه جلسه هم اندیشی با همکاران مدیریت شعب استان، نسبت تسهیلات پرداختی به برنامه مصارف بانک را بیش از 116 درصد اعلام کرد و گفت: برنامه عملیاتی بانک توسعه تعاون در استان خراسان جنوبی در حوزه مصارف برای سال گذشته، 9 هزار میلیارد ریال بوده است که بنا بر تقاضای بازار و در جهت رونق اقتصادی، بالغ بر 10 هزار و 484 میلیارد ریال انواع تسهیلات در شعب سطح استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش‌های مختلف استان در قالب 5102 فقره پرونده اعتباری بوده است، اعلام کرد: در سال 1401 تعداد متقاضیان و گیرندگان تسهیلات 4479 پرونده بوده است که رشد 114 درصدی را در پی داشته است.

مدیر شعب استان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در پایان اسفند سال 1401را 6708میلیارد ریال گزارش کرد و خاطر نشان کرد: این میزان در دوره مشابه سال 1402 بیش از 156 درصد افزایش یافته است.

ملائی همچنین شعبه مرکزی بیرجند، فردوس، قائن، طبس و جمهوری بیرجند به تربیت بیشترین مصرف کننده تسهیلات استان را به لحاظ مبلغ و شعبه فردوس، جمهوری بیرجند، بشرویه، حاجی آباد زیرکوه و طبس را به لحاظ بیشترین درصد تحقق برنامه مصارف عنوان کرد و افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری شعار سال به «جهش تولید با مشارکت مردم» می‌بایست بیش از پیش توجه به توزیع اعتبارات در جهت رونق اقتصاد، جهش تولید و ایجاد اشتغال، با حفظ شرایط برای تحقق سهم 70 درصدی بخش تعاون که مظهر مشارکت مردم در اقتصاد است مدنظر همکاران قرار گیرد.

آدرس کوتاه شده: