سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۵۱ ۷۵
طبقه بندی: استانی
چچ
تسهیلات پراختی ازدواج و فرزندآوری بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی به 520 میلیارد ریال رسید

تسهیلات پراختی ازدواج و فرزندآوری بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی به 520 میلیارد ریال رسید

بانک توسعه تعاون تا پایان بهمن ماه سال جاری به 410 خانواده خراسان جنوبی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان و فرزندآوری پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان، پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در راستای آسان سازی ازدواج به عنوان یکی از تکالیف اولویت دار در زمره فعالیت حوزه مسئولیت اجتماعی بانک توسعه تعاون محسوب می‌شود که بر اساس مصوبه ابلاغی بانک مرکزی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها از ابتدای سال ۹۸ بوده مبلغ «۱۸۰ میلیون تومان» با دوره بازپرداخت 12 ساله و برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال مبلغ «۲۲۰ میلیون تومان» تعیین شده است.

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در این نوع تسهیلات حاکی از آن است که در قالب 167 فقره 345 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال 1402 پرداخت شده است.

لازم به ذکر است به هر یک از زوجین که مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ 360 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد؛ و متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج‌ها زیر 25 سال و در زوجه‌ها زیر 23 سال باشد و مشمول ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران باشند، مبلغ 440 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

همچنین در راستای اجرای ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک توسعه تعاون تا پایان بهمن 1402 در قالب 243 فقره پرونده اعتباری بالغ بر 175 میلیارد ریال به خانواده‌های استان خراسان جنوبی که تاریخ تولد فرزند آنها از فروردین 1400 به بعد باشد پرداخت شده است.

گفتنی است در سال 1402 به متقاضیان تسهیلات فرزندآوری برای فرزند اول 300 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 3 ساله، فرزند دوم 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 4 ساله، فرزند سوم 900 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 5 ساله، فرزند چهارم یک میلیارد و 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 6 ساله و فرزند پنجم یک میلیارد و 500 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 7 ساله تسهیلات پرداخت می‌گردد که به تقاضای مشتری 6 ماه دوره تنفس نیز در نظر گرفته می‌شود.

آدرس کوتاه شده: