دوشنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶ ۷۹
طبقه بندی: استانی
چچ
پرداخت بیش از 10 هزارمیلیاردریال تسهیلات در پنج ماه سال جاری از سوی بانک توسعه تعاون خراسان رضوی

مدیر شعب استان در جمع خبرنگاران تشریح کرد

پرداخت بیش از 10 هزارمیلیاردریال تسهیلات در پنج ماه سال جاری از سوی بانک توسعه تعاون خراسان رضوی

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 54 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، رئوف احمدی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و تعاون در جمع خبرنگاران به شاخص «مانده مطالبات غیرجاری» بانک توسعه تعاون خراسان رضوی اشاره کرد وگفت:خوشبختانه با تلاش کارکنان در استان این شاخص نسبت به پایان سال گذشته ۱۸ درصد کاهش دارد و خراسان رضوی در این بخش نخستین استان کشور در کاهش میزان مطالبات غیرجاری بوده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی شاخص ریسک اعتباری بانک توسعه تعاون استان را کمتر از پنج درصد ذکر و بیان کرد:«ریسک اعتباری» نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی است که میزان آن در ابتدای سال جاری ۱.۴ درصد بوده اما در ابتدای شهریور ماه به یک درصد رسیده است.
وی صدور ۶۱۵ فقره ضمانت نامه بانکی به مبلغ 3433 میلیارد ریال معادل ۱۰۳ درصد از تحقق برنامه امسال و صدور ۲۵ فقره اعتبار اسنادی «ال سی» به مبلغ 2017 میلیارد ریال معادل ۱۳۸ درصد از تحقق برنامه امسال را از دیگر اقدامات این بانک در سال جاری در خراسان رضوی برشمرد.
سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون در خراسان رضوی تسهیلات بخش جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ را متعلق به دستگاه های کمیته امداد، بهزیستی و مشاغل خانگی دانست و گفت: از بودجه ۶ ماهه ابتدای امسال از محل بند قانونی مزبور، ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۹ فقره از متقاضیان، تسهیلات پرداخت شده در حالی که بودجه این مدت ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار کرد:از محل بودجه ۶ ماهه امسال بانک توسعه تعاون خراسان رضوی،۴۷ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان بهزیستی با میزان تحقق ۶۸ درصد از برنامه سال در این بخش و ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به متقاضیان کمیته امداد با میزان تحقق ۸۹ درصد از برنامه سال در این بخش پرداخت شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: پارسال اعتبارات مشاغل خانگی بانک توسعه تعاون ۴۳۰ میلیارد ریال بود که ۱۰۰ درصد جذب شد، سهم ۶ ماهه نخست امسال استان از این بخش ۱۹۸ میلیارد ریال است که از این میزان ۱۰۵ میلیارد ریال جذب شده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به بانک توسعه تعاون ابلاغ نشده است، خاطر نشان کرد: پارسال از این محل در بخش صنعت ۱۴۴ درصد، در بخش کشاورزی ۱۰۸ درصد، در بخش تعاون ۳۶ درصد و در بخش گردشگری ۲۶ درصد از برنامه محقق شده است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون بانک توسعه تعاون خراسان رضوی موفق شده است ۹۵ درصد از تکلیف خود در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی معادل هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال را به هزار و ۲۰۷ متقاضی روستایی محقق کند.

آدرس کوتاه شده: