شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۳ ۸۶
طبقه بندی: استانی
چچ
بهره مندی 229 خانواده در خراسان جنوبی از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری بانک توسعه تعاون

بهره مندی 229 خانواده در خراسان جنوبی از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 156 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان و فرزندآوری در استان خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون استان، پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در راستای آسان سازی ازدواج به عنوان یکی از تکالیف اولویت دار در زمره فعالیت حوزه مسئولیت اجتماعی بانک توسعه تعاون محسوب می‌شود که برای هر یک از زوج‌ها در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 10 ساله و برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال سن و زوجه‌های زیر بیست و سه سال سن یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در این نوع تسهیلات حاکی از آن است که در قالب 61 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بالغ بر 82 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پرداخت شده است.

همچنین در راستای اجرای ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک توسعه تعاون از ابتدای سال 1401 تا کنون در قالب 168 فقره پرونده اعتباری بالغ بر 74 میلیارد ریال به خانواده‌های استان خراسان جنوبی که تاریخ تولد فرزند آنها از فروردین 1400 به بعد باشد پرداخت شده است.

گفتنی است به متقاضیان تسهیلات فرزندآوری برای فرزند اول 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 36 ماهه، فرزند دوم 400 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 48 ماهه، فرزند سوم 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 60 ماهه، فرزند چهارم 800 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 72 ماهه و فرزند پنجم 1000 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 84 ماهه تسهیلات پرداخت می‌شود که برای آنها 6 ماه دوره تنفس در نظر گرفته شده است.

آدرس کوتاه شده: