دوشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۳۷ ۹۳
طبقه بندی: استانی
چچ
پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد تسهیلات برای رونق گردشگری یزد

مدیر شعب استان خبر داد

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد تسهیلات برای رونق گردشگری یزد

بانک توسعه تعاون یزد با پرداخت بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در توسعه گردشگری استان نقش آفرینی مطلوبی داشته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان یزد،حمیدرضا حکمتی نیا ، توسعه زیرساخت های گردشگری، رونق اشتغال و گسترش فعالیت های مرتبط را از اهداف این بانک در حمایت و توسعه گردشگری استان دانست و با اشاره به حمایت های همه جانبه این بانک دولتی از حوزه گردشگری استان، حجم پرداخت تسهیلات حمایتی بانک توسعه تعاون به واحدهای بوم گردی، اماکن رفاهی، اقامتی و گردشگری استان را بیش از دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این تسهیلات یارانه‌دار بوده و در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان یزد خاطرنشان کرد: حجم عمده ای از این تسهیلات همراه با دو سال تنفس بوده و پس از آن بازپرداخت به صورت پنج‌ساله قابل انجام است.

حکمتی نیا پرداخت تسهیلات حمایتی در قالب ماده 52 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه جهت حمایت از بخش گردشگری استان را سبب رونق و توسعه این بخش دانست و خاطرنشان کرد: از محل منابع داخلی بانک و منابع مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، کمک های موثری به مراکز اقامتی و گردشگری استان ارائه شده که توسعه اشتغال و رونق مراکز گردشگری را به دنبال داشته است.

بر همین اساس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اهداء لوح سپاس از توجه و حمایت بانک توسعه تعاون در گسترش زیرساخت های گردشگری استان تقدیر کرد.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در پیام خود به نقش بانک توسعه تعاون در رشد و توسعه زیرساخت های گردشگری اشاره کرده و آورده است: تعامل و همگرایی بانک توسعه تعاون در قالب پرداخت تسهیلات موثر بانکی به حوزه گردشگری و صنایع دستی استان، رشد و توسعه زیرساخت های گردشگری، رونق مشاغل خرد و ارتقاء سطح کارگاه های صنایع دستی را به دنبال داشته است.

این گزارش می افزاید مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اهدای لوح سپاس به مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان از حمایت ها و تعاملات سازنده این بانک در راستای رشد و توسعه زیرساخت های گردشگری استان و کمک به مشاغل خرد و کارگاه های صنایع دستی تقدیر کرد.

گفتنی است شهر جهانی یزد یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران داخلی و خارجی است که توسعه زیرساخت های گردشگری و مشاغل مرتبط با آن با همراهی و تعامل بانک ها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

آدرس کوتاه شده: