گزارشی از روند برگزاری جلسات «مجال گفتوشنود»
"فرصتی بیواسطه برای پیگیری مشکلات سازمانی"
باهدف تقویت تعامل و همکاری واحدهای مختلف و نیز حل و بررسی مسائل و دغدغههای پرسنل در بخشهای مختلف سازمان، بستری برای ارتباط دوسویه مدیران و همکاران مختلف از سوی واحد روابط عمومی فراهمشده تا ضمن طرح مسائل در حوزههای مختلف، امکان پیگیری و حل آنها از سوی مدیران مربوط به شکل مؤثرتری فراهم گردد.
در همین چهارچوب تاکنون 4 جلسه از نشستهای «مجال گفتوشنود» با حضور مدیران امور سرمایه انسانی، امور استانها و شعب، امور اعتباری و سرمایهگذاری و نیز مدیر بازرسی با حضور نماینده مدیرعامل در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار و ضمن شنیدن دغدغهها و مسائل همکاران، راهکارها و ظرفیتهای موجود جهت حل و رفع موانع خدمترسانی بیشتر، بررسی و ارائهشده است.
در گزارش حاضر مروری داریم بر جلسات برگزارشده و اهم رخدادهای این نشستها:
مدیر امور سرمایه انسانی، بهرهوری را از مهمترین راهبردهای مدیریت سرمایه انسانی بانک برشمرد
در نخستین جلسه از سلسله نشستهای «مجال گفتوشنود» رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی در پاسخگویی زنده تلفنی به مباحث مطروحه از سوی همکاران بانک اظهار داشت: مباحث مربوط به مدیریت سرمایه انسانی مسائل مختلفی شامل فرآیند استخدام و بهکارگیری نیروی انسانی، صدور احکام متناسب با تحصیلات، سابقه و تخصص نیرو، امور مربوط به جابجاییهای چرخشی و سنواتی، پشتیبانی و حمایت از نیروها اعم از اعطای تسهیلات رفاهی و تسهیلات مربوط به رهن مسکن، فرآیند ارزیابی جامع کارکنان و ارتقای آنها، ثبت کارکرد دورهای جهت اعطای حقوق و دستمزد و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی برای حمایت از کارکنان و امور مربوط به بازنشستگی میباشد.
وی مدیریت سرمایه انسانی را مسئلهای مهم و حساس برشمرد و گفت: پاسداری از این سرمایه و ایجاد انگیزه برای بهروزرسانی اطلاعات و همچنین کارآمدی و بهرهوری از مهمترین راهبردهای مدیریت سرمایه انسانی بانک میباشد.
ارجمند رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی همه همکاران را در راستای مقابله با شیوع کرونا الزامی دانست و افزود: در حال حاضر به موجب فرهنگسازی عدم استفاده از ماسک نوعی تخلف اداری محسوب شده و قابلیت پیگیری دارد.
این جلسه با حضور حسین فولادی رئیس اداره کل رفاه کارکنان، احسان بندری رئیس اداره کل کارگزینی، شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی، حسین خوران معاون اداره کل کارگزینی و سید علی میرفخرایی معاون اداره کل روابط عمومی برگزار شد.
مدیر امور اعتباری و سرمایهگذاری از امکان سرمایهگذاری بدون محدودیت برای همکاران در صندوق صبا خبر داد
طی دومین جلسه از سلسله نشستهای گفت و گوی مدیران ستادی با همکاران بانک توسعه تعاون که با حضور حمیدرضا البرزی مدیریت امور اعتباری و سرمایهگذاری برگزار شد، مدیریت امور اعتباری و سرمایهگذاری به مسائل و پرسشهای همکاران پاسخ گفت.
البرزی در این جلسه با تأکید بر اهمیت دقت در پیگیری پروندههای اعتباری توسط شعب، به رعایت دقیق الزامات در بازدیدها توسط همکاران اعتباری اشاره نمود و افزود: فرمهای بازدید که به تازگی در اختیار شعب قرارگرفته به منظور یکسانسازی رویه و مدلهای موجود در بحث بازدید و بررسی ظرفیتهای موجود متقاضیان تسهیلات تهیهشده که در نهایت علاوه بر دقت نظر در تکمیل این فرمها، از کارشناسان اعتباری انتظار میرود در فرمهای مصوبه، تحلیل و کارشناسی دقیقی از جریان وجوه و ابعاد مختلف اقتصادی در طرحهای موردبررسی ارائه نمایند.
مدیریت امور اعتباری و سرمایهگذاری در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به یکی از همکاران در خصوص نرخ و مدت بازپرداخت تسهیلات ارائهشده به همکاران شرکتی، تصریح نمود: بر اساس رسالتی که در بانک حاکم است و نگاه حمایتی هیات مدیره و خصوصاً مدیرعامل، همواره اصل عدم تمایز میان همکاران بانک و پرسنل شرکتی که در مجموعه بانک انجام وظیفه مینمایند وجود داشته و بر همین اساس تلاش شده در مصوبات جدید برای تسهیلات ارائهشده به پرسنل شرکتی، تمهیدات و سقف تسهیلات افزایش یابد، ضمن اینکه نرخ سود تسهیلات در بانک توسعه تعاون در مقایسه با سایر بانکها در شبکه بانکی با رعایت حداقلها است.
وی همچنین از امکان بهرهمندی بدون محدودیت همکاران از فرصت سرمایهگذاری در صندوق سرمایهگذاری صبا خبر داد و افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است که از نیمه دوم شهریور با تصویب هیات مدیره، کلیه همکاران بتوانند بدون محدودیت در این صندوق سرمایهگذاری و از امکانات آن بهرهمند گردند.
مدیر امور شعب و استانها بر پاسخگویی به مسائل همکاران به عنوان اولویت مهم تأکید کرد
در ادامه سلسله نشستهای مجال گفتوشنود، سومین جلسه با محوریت پاسخگویی به مسائل همکاران در حیطه وظایف و اختیارات مدیریت امور استانها و شعب برگزار شد.
در این جلسه ضمن استماع مسائل مختلف همکاران شعب خصوصاً در استانها توسط محمدی، موضوعات مختلفی در خصوص انتصابات، مسائل جاری شعب، فرآیندهای عملکردی و پیچیدگی مسائل در برخی شعب با مسائل خاص موردبررسی قرار گرفت و از سوی این مقام مسئول پاسخ داده شد.
وی در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیگیری مسائل همکاران در شعب استانی بر لزوم پاسخگویی به نیاز همکاران در تمام بخشهای مختلف تصریح نمود.
در این نشست، علاوه بر مدیر شعب و استانها، همچنین آقایان احمد صباحی فر، رئیس اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استانها و شعب و هادی بخت یار سرپرست اداره کل راهبری و پشتیبانی استانها و شعب نیز حضور داشتند و پاسخگوی مسائل همکاران در حیطه اختیارات و وظایف خود بودند.
رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات بر لزوم صیانت از شأن همکاران توسط بازرسین تصریح کرد
چهارمین جلسه از سلسله نشستهای گفت و گوی مدیران ستادی با همکاران بانک توسعه شنود» با حضور مهرزاد احمدزاده رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، یوسف احسانی چمیلی رئیس اداره کل نظارت بر اعطای تسهیلات، رضا یوسف نیا رئیس اداره کل بازرسی فنی و تخصصی و همچنین جعفر مشکی نماینده مدیرعامل در روز سهشنبه اول مهرماه برگزار شد.
در این جلسه با حضور مدیران بازرسی و نظارت، ضمن انعکاس مسائل همکاران از کلیه واحدها و مناطق در حوزه اداره بازرسی، راهکارها و ظرفیتهای موجود این بخش جهت حل و رفع موانع خدمترسانی بیشتر، بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات ضمن استماع نظرات و شکایات برخی از همکاران در خصوص فرآیندهای بازرسی، به اهمیت لزوم صیانت از شأن انسانی و رعایت احترام از سوی کلیه بازرسین بانک در مواجهه با پرسنل تأکید نمود.
احمدزاده در این خصوص گفت: روال مورد تأکید و جاری از ادوار گذشته در بازرسی بانک توسعه تعاون تاکنون همواره بر رعایت انصاف و صیانت از همکاران بوده است و الزام به اتخاذ رویکردهای اصلاحی و پیشگیرانه از سوی بازرسین همواره از اولویتهای بازرسی است.
وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستهایی که امکان گفتگوی سهل و بدون واسطه با عموم همکاران را فراهم میسازد، ابراز امیدواری نمود با پیگیری موارد مطرحشده در این نشستها میزان رضایتمندی و اثربخشی در عموم همکاران ارتقا یابد.