چچ
روایت اولین رئیس شعبه زن در بانک توسعه تعاون از فعالیت در دوره سخت کرونا

روایت اولین رئیس شعبه زن در بانک توسعه تعاون از فعالیت در دوره سخت کرونا

مهین لرنی، سال 1385 وارد صندوق تعاون می‌شود و از شعبه قرنی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز می‌کند. توانمندی‌های وی باعث می‌شود که در کمتر از یک سال به‌عنوان نفر دوم شعبه قرنی صندوق تعاون منصوب شود.

وی در ادامه به‌عنوان نفر دوم در شعب کارگر، پاسداران و کاشانی که دیگر بانک شده است خدمت‌رسانی می‌کند.

در سال 1393 به‌عنوان اولین رئیس شعبه زن در بانک توسعه تعاون در شعبه توانیر منصوب می‌شود در دوره حضورش در این شعبه درجه شعبه از دوبه‌یک ارتقا می‌یابد. شایستگی‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای وی باعث می‌شود که در سال 1396 به‌عنوان رئیس شعبه آیت ... کاشانی منصوب شود. در سال 1399 تصمیم بر آن می‌شود تا شعبه‌ای در پونک تأسیس شود و چه کسی بهتر از مهین لرنی برای تصدی ریاست شعبه. نکته قابل‌توجه اینکه حضور لرنی در شعبه همزمان با جولان ویروس کرونا در جامعه است و فعالیت در شعبه تازه تأسیس کار را بسیار سخت و حتی محال می‌نمایاند.

از لرنی درباره نحوه شروع فعالیت شعبه پونک می‌پرسم که می‌گوید: با توجه به ترسی که شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد کرده بود شاید حضور در شعبه پونک می‌توانست نوعی خودکشی محسوب شود اما با تلاش و همکاری همکارانم در روزهای سخت و طاقت‌فرسای کرونا توانستیم جذب مشتریان خرد را در دستور کار قرار دهیم. باور داشتیم ارائه خدمات باکیفیت و رفع نیازهای بانکی و مالی آن‌ها می‌تواند مشتریان وفادار را در شعبه افزایش دهد.

بازگشت به عقب نشان می‌دهد در شیوه جذب مشتری راه درستی را پیموده‌ایم و توانسته‌ایم با جذب مشتریان خرد مسیر ورود سایر مشتریان را نیز به بانک هموار کنیم. مشتریان وقتی صداقت و تلاش ما را در خدمت‌رسانی می‌دیدند تمایل داشتند ما را به‌عنوان بانک اول خود انتخاب کنند.

از رئیس شعبه پونک درباره شیوه‌های بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید: جذب منابع ارزان‌قیمت، افزایش جذب مشتریان خرد و سودآور، جلی کلیه مشارکت کلیه کارکنان در جذب منابع، استفاده از ظرفیت‌های تفاهم‌نامه‌ها و «بازاریابی رابطه مند» در دستور کار قرار گرفت.

وی می‌افزاید: الان ترکیب مشتریان به تعادل رسیده و بین مشتری و بانک رابطه برد – برد جریان پیداکرده است.

از لرنی درباره وضعیت منابع و مصارف شعبه پونک می‌پرسم که می‌گوید: مانده منابع سال گذشته به 2800 میلیارد ریال رسید که 277 درصد تحقق را نشان می‌دهد. مانده تسهیلات نیز 3029 میلیارد ریال بوده، از سویی نسبت مطالبات غیر جاری به سه‌دهم درصد رسیده است.

از رئیس شعبه پونک درباره برتری شعبه می‌پرسم که می‌گوید: شعبه پونک در تمام شاخص‌های عملکردی حائز رتبه برتر شده است. عملکرد شعبه نشان می‌دهد که هرسال بهتر از سال قبل از آن عمل کرده‌ایم.

وی اعلام می‌کند: دستیابی به موفقیت‌ها با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود بوده است و در صورت تأمین نیروی انسانی می‌توان به موفقیت‌های بیشتری دست‌یافت.

لرنی ادامه می‌دهد: با برخورد مناسب با مشتریان توانسته‌ایم بر محدودیت‌های موجود غلبه کنیم.

وی در پایان می‌گوید: باور دارم همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و موفقیت بانک مرهون تلاش و کوشش همه همکاران در سطح شعب و ستاد قرار دارد. همان‌طور که مدیرعامل محترم نیز اعلام کرده‌اند شعب به‌عنوان خط مقدم نیاز به حمایت و پشتیبانی از سوی همکاران ستاد دارند ما انتظار داریم که همکاران ستادی به‌عنوان حامی نیروهای شعب فعالیت کنند.

همکاری همکاران اداره بازاریابی نیز می‌تواند به توسعه فعالیت‌های بانک کمک مؤثری کند.

نگاه خاص به هر شعبه بر اساس موقعیت جغرافیایی و امکانات

امیررضا رضایی میرقائد، رئیس شعبه آبادان بانک توسعه تعاون که تا چند وقت دیگر دکتری حسابداری را اخذ می‌کند فعالیت خود را هم‌زمان با تأسیس بانک در سال 1388 از شعبه مسجدسلیمان شروع می‌کند. چند سالی را در شعبه‌های لالی و خرمشهر به خدمت‌رسانی مشغول می‌شود. در سال 1395 از سوی موسسه عالی آموزش بانکداری به‌عنوان رئیس شعبه برتر انتخاب و تقدیر می‌شود.

شایستگی‌های رضایی باعث می‌شود که از سال 1397 به‌عنوان رئیس شعبه آبادان منصوب و به خدمت‌رسانی مشغول شود.

از رضایی درباره وضعیت شاخص‌های عملکردی در زمان تحویل شعبه آبادان و مقایسه باحال حاضر می‌پرسم که می‌گوید: منابع شعبه در زمان تحویل 120 میلیارد بود که در پایان سال گذشته به 1750 میلیارد ریال رسید. از سویی مصارف شعبه در زمان تحویل 150 میلیارد ریال بود که در حال حاضر به هزار میلیارد ریال رسیده است. نسبت مطالبات غیر جاری که به 16 درصد رسیده بود امروز به یک درصد رسیده است.

رضایی میرقائد بیان می‌کند: سال گذشته به دو حوزه ضمانت‌نامه‌های گمرکی و اعتبارات اسنادی ورود پیدا کردیم و بر این اساس توانستیم 600 میلیارد ریال ضمانت‌نامه و 400 میلیارد ریال اعتبار اسنادی صادر کنیم.

از رئیس شعبه آبادان درباره موضوعاتی که به‌عنوان شعبه برتر انتخاب‌شده است می‌پرسم که می‌گوید: در سال 1401 و 1402 به‌عنوان شعبه برتر انتخاب‌شده‌ایم و موفقیت در تمام شاخص‌های عملکردی موجب شده است که به‌عنوان شعبه برتر انتخاب شویم.

از وی درباره روش یا روش‌های بازاریابی شعبه می‌پرسم که می‌گوید: در چارچوب تفاهم‌نامه‌های منعقده با سازمان‌ها و نهادها توانسته‌ایم، مشتریان باکیفیتی جذب کنیم. به دنبال امضای تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد اروند با سازمان‌ها زیرمجموعه آن همچون شهرک‌های صنعتی توانسته‌ایم تعامل هدفمندی را پی‌ریزی کنیم.

وی بیان می‌کند از قبل این تفاهم‌نامه‌ها توانسته‌ایم منابع ارزان‌قیمت را جذب کنیم و در حال حاضر 70 درصد منابع شعبه آبادان را منابع ارزان‌قیمت تشکیل می‌دهد.

از رضایی درباره جایگاه شعبه در میان شعب بانک توسعه تعاون خوزستان می‌پرسم که می‌گوید: در میان شعب خوزستان جزو 4،5 شعبه اول هستیم.

رئیس شعبه آبادان در پایان پیشنهاد می‌دهد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شعب و استان‌های محل فعالیت نیاز است که اختیارات متناسب با این ظرفیت‌ها به شعب داده شود، نگاه یکسان شعب را دچار مشکل می‌کند.

آدرس کوتاه شده: