چچ
صدور 10 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در شعبه 80 متری

صدور 10 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه در شعبه 80 متری

شاهین عادله از تحویلداری در سال 1375 در صندوق تعاون شعبه اهواز شروع می‌کند و تا نفر دومی شعبه ارتقا می‌یابد. در سال 1384 با درخواست و پیشنهاد وی شعبه سوسنگرد افتتاح و به‌عنوان رئیس شعبه تازه تأسیس منصوب می‌شود تا سال 85 در این شعبه به خدمت‌رسانی می‌پردازد.

از سال 1385 تا 1386 به اهواز برمی‌گردد و به‌عنوان کارشناس اداره شعب خوزستان ادامه فعالیت می‌دهد. از 1386 تا 1388 شعبه کیانپارس که به‌عنوان صندوق قرض‌الحسنه ویژه افتتاح‌شده بود را مدیریت می‌کند.

هم‌زمان با تأسیس بانک توسعه تعاون تا سال 1391 به مرکز استان خوزستان می‌آید و مسئولیت ریاست شعبه مرکزی اهواز را بر عهده می‌گیرد که این مهم تا سال 1391 ادامه پیدا می‌کند.

از سال 1391 تا 1395 به دزفول می‌رود و رئیس شعبه بانک توسعه تعاون در این شهر می‌شود.

عادله از سال 1395 به شعبه کیانپارس اهواز می‌آید و رئیس شعبه این واحد بانکی می‌شود که تاکنون ادامه دارد.

از عادله درباره وضعیت منابع مالی شعبه در سال 95 و حال حاضر می‌پرسم که می‌گوید: منابع 300 میلیارد ریال بود که در پایان شهریورماه امسال به 4100 رسید. مصارف نیز 180 میلیارد ریال بود که در حال حاضر به 2500 میلیارد ریال رسیده است. از سوی دیگر، مطالبات غیرجاری نیز 13 درصد بود که این شاخص هم‌اکنون به 4/1 درصد رسیده است.

وی می‌گوید: با توجه به اینکه پیش از حضور من ضمانت‌نامه به‌عنوان خدمت و محصول مزیت دار شعبه قرار داشت بنده نیز از زمان شروع کار این مهم را تقویت کردم و «ضمانت‌نامه» به عنوان مزیت رقابتی ما محسوب می‌شود.

از عادله درباره این موفقیت می‌پرسم که می‌گوید: با توجه به تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها در یک شعبه 80 متری توانسته‌ایم بیش از 10 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کنیم.

از رئیس شعبه کیانپارس اهواز می‌خواهم به تشریح دلایل این رکورد زنی بپردازد که عادله می‌گوید: از ابتدا که مسئولیت را در این شعبه پذیرفتم به‌عنوان اصل اول و پیش از تکریم ارباب‌رجوع به تکریم همکار پرداختم. در گام بعدی ما در شعبه، خود را به‌عنوان اعضای یک خانواده در نظر گرفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم فضای خانه را به‌گونه‌ای مهیا کنیم تا مشتری، احساس خوبی از تعامل ما داشته باشد.

وی می‌افزاید: روش بازاریابی ما بر اساس دهان‌به‌دهان بوده است و از این مسیر توانسته‌ایم پیمانکاران زیادی را وارد شعبه کنیم. هم‌زمان با ورود مشتریان و پیمانکاران سایر خدمات همچون انتقال حساب حقوق کارکنان به شعبه، انواع عملیات بانکی و ... را نیز به با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهیم.

این باور راداریم که تکریم واقعی مشتری و ارائه خدمات باکیفیت مشتریان بیشتری را وارد شعبه می‌کند این موضوع موجب شده است که برای پیمانکاران سایر استان‌ها نیز ضمانت‌نامه صادر کنیم.

عادله بیان می‌کند: از ابتدای سال جاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کرده‌ایم که بیش از مجموع شعب استان تهران است.

وی می‌افزاید: در 6 ماه اول سال گذشته رتبه هشتم کشور را داشتیم که با تلاش همکارانم در شعبه توانستیم در نیمه دوم به رتبه سوم دست یابیم. از سویی در 6 ماه اول سال جاری به رتبه اول کشور دست پیداکرده‌ایم. نکته مهم اینکه از ابتدای سال 256 شرکت حقوقی اقدام به افتتاح حساب و دریافت انواع خدمات بانکی کرده‌اند.

رئیس شعبه کیانپارس اهواز تأکید می‌کند که به وضع موجود راضی نیستیم و به دنبال رکورد زنی‌های بیشتر هستیم.

عادله اعلام می‌کند: با توجه به رتبه‌های کسب‌شده توقع بیشتری داشتیم تا همکارانم این احساس را داشته باشند که تلاششان از سوی مدیران ارشد سازمان دیده می‌شود.

ازلحاظ سخت‌افزاری نیز در مضیقه هستیم، وقتی صحبت از 10 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه می‌کنیم به این معنی است که دو هزار پرونده تشکیل داده‌ایم اما دستگاه پرفراژ شعبه بسیار قدیمی است و ماهی دو بار برای تعمیر برده می‌شود. بارها این موضوع را تذکر داده‌ایم اما گوش شنوایی برای آن وجود ندارد.

نکته دیگر اینکه نیروی انسانی شعبه باید 14 نفر باشد اما با 9 نفر توانسته‌ایم به این رکورد زنی رسیده‌ایم.

با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر بارها رتبه اول را کسب کرده‌ایم درخواست پرداخت 30 ساعت اضافه‌کار شده اما هنوز با آن موافقت نشده است.

رتبه دوم عملیات ارزی پس از تهران

حسین زنگویی از سال 1386 به‌عنوان تحصیلدار وارد شعبه گناوه می‌شود و تا سال 92 در این شعبه به خدمت می‌پردازد. از ابتدای مهر 1392 با عنوان متصدی امور بانکی به شعبه لیان بوشهر می‌رود اما این حضور کوتاه‌مدت است اسفند 1392 به‌عنوان متصدی امور بانکی در دایره اعتبارات به شعبه مرکزی می‌رود.

آذرماه 1396 به‌عنوان رئیس شعبه لیان منصوب می‌شود و به خدمت می‌پردازد. از 21 تیرماه 1397 نیز به‌عنوان رئیس شعبه مرکزی بوشهر منصوب و در حال خدمت به مشتریان است.

وی می‌افزاید: در زمان تحویل شعبه منابع 766 میلیارد ریال بود که در حال حاضر به 3000 میلیارد ریال رسیده همچنین مصارف 900 میلیارد ریال بود که به 4000 هزار میلیارد ریال رسیده است. از سویی تراز ورودی و خروجی شعبه مثبت است و هیچ انحراف ترازنامه‌ای نداریم.

زنگویی ادامه می‌دهد: زمانی که شعبه را تحویل گرفتم زیان ده بود اما با کمک و تلاش همکارانم توانستیم شعبه را سود ده کرده و سود 600 میلیارد ریال شناسایی کرده‌ایم.

از وی درباره وضعیت شعبه و دلایل موفقیت آن می‌پرسم که می‌گوید: به دلیل محل استقرار شعبه و هم‌جواری با گمرک توانسته‌ایم نهایت استفاده را از این امکان ببریم.

زنگویی بیان می‌کند: بعد از حضورم در شعبه، تمرکز را بر عملیات ارزی قراردادم همین امر موجب شده که حجم عملیات ارزی سال گذشته به 60 میلیون یورو رسید و امسال نیز تاکنون 40 میلیارد یورو بوده که تا انتهای سال به اعداد بیش از پارسال می‌رسد.

انجام عملیات ارزی باعث شده تا علاوه برجذب منابع باکیفیت و ارزان‌قیمت، سود خوبی نیز به بانک منتقل شود.

از زنگویی درباره روش بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید: توانسته‌ایم از مشتریان قدیمی و بازاریابی دهان‌به‌دهان استفاده می‌کنیم.

رئیس شعبه مرکزی بوشهر اظهار می‌کند: با انعطاف‌پذیری و ریسک‌پذیری توانسته‌ایم در رقابت با سایر بانک‌ها به این جایگاه برسیم. در پایان مهرماه در کل کشور رتبه 5 و در استان و هم‌درجه‌ها رتبه یک را کسب کرده‌ایم.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد محصولات اعتباری بانک با توجه کنترل مقداری ترازنامه جذابیت لازم برای جذب مشتریان را ندارد.

به نظر می‌رسد سیاست اعتباری و ارزی بانک باید بر اساس آمایش سرزمینی تدوین و ابلاغ شود. سیاست اعتباری‌ای که در شمال کشور مناسب است برای جنوب کشور کارایی ندارد.

آدرس کوتاه شده: