چچ

همشهری سعدی در شعبه سعدی

.

الهام دهقان، سرپرست شعبه سعدی رشت از مرکز ایران و از شهر حافظ و سعدی به شهر باران‌های نقره‌ای آمده است. وی خدمت خود را از سال 1385 در صندق تعاون و در شهر شیراز شروع می‌کند. در سال‌های 1391 و 92 به عنوان کارشناس اعتباری مدیریت شعب فارس فعالیت می‌کند. شغل همسرش که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گیلان است موجب می‌شود از 1392 به رشت مهاجرت کند. تا سال 96 به عنوان کارشناس اعتباری مدیریت شعب گیلان ادامه فعالیت می‌دهد. از سال 1396 به شعبه سعدی رشت می‌رود و با عنوان رئیس دایره خدمات بانکداری به خدمت می‌پردازد. از ابتدای شهریور 1400 علاوه بر پست قبلی مسئولیت جدید سرپرستی شعبه را به وی محول می‌کنند.
شایستگی‌ها و توانمندی‌های وی موجب می‌شود که در دوره پیاپی شعبه سعدی رشت به عنوان شعبه برتر انتخاب شود. در همایش اخیر مدیران در مشهد نیز عملکرد شعبه مورد تقدیر قرار گرفت.
از وی درباره منابع و مصارف شعبه می‌پرسم که می‌گوید: زمانی که شعبه را تحویل گرفتم منابع 495 میلیارد ریال بود که در پایان سال این رقم به 1117 میلیارد ریال رسید. مصارف شعبه نیز در پایان سال گذشته به 2343 میلیارد ریال رسیده است. تسهیلات غیر جاری نیز به 15 میلیارد ریال رسید که همین رقم نشان می‌دهد که NPL شعبه زیر یک درصد قرار دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد هشت ماهه سال جاری اشاره می‌کند و می‌گوید: در اکثر شاخص‌ها میزان تحقق برنامه‌ها به صورت کامل بوده است. از دهقان درباره جایگاه شعبه می‌پرسم که می‌گوید: در بین شعب استان در جایگاه اول قرار داریم و در سطح کشور در بین شعب بانک رتبه دهم را داریم.
وی یکی از دلایل کسب این رتبه را جذب منابع ارزان قیمت معرفی می‌کند و می‌گوید:73 درصد از منابع شعبه را منابع ارزان قیمت تشکیل می‌دهد. از سرپرست شعبه سعدی رشت درباره تنوع مشتریان می‌پرسم که می‌گوید: از گروه‌های مختلف اقتصادی همچون فعالان صنعتی، کشاورزی و خدمات جزو مشتریان شعبه هستند. مجموعه نوید مرغ، صنایع روی لوشان، یکتا تجارت گیل، لعل حیات وسام و ... از جمله مهم‌ترین مشتریان شعبه سعدی هستند.
از دهقان درباره روش بازاریابی می‌پرسم که می‌گوید: یکی از کلیدی‌ترین اصول در جذب منابع و مشتری برای من «صداقت» است. تا پیش از وارد شدن مشتری تلاش می‌کنیم اعتبار سنجی و بررسی اهلیت وی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
مشتری نیز وقتی صداقت ما را می‌بیند ما را باور می‌کند. چرا که می‌داند هر بانک دیگری نیز برود همان جوابی را خواهد شنید که از ما شنیده است. نکته دیگر در بازاریابی مداومت و استمرار است هر وز به شخصه از یک شرکت، صنعت و صنفی بازدید کرده و تلاش می‌کنم به عنوان مشتری جذب نمایم.
به گفته دهقان یکی از دلایلی که بیش از 70 درصد منابع شعبه ارزان قیمت است به بازاریابی ما برمی‌گردد چرا که تلاش می‌کنیم خروج احتمالی منابع را با ورود منابع جدید جبران کنیم. روش سوم در بازاریابی این است که به مشتریان VIP خدمات خاص عرضه می‌کنیم. به این دسته از مشتریان خدمات بانکی در اسرع وقت ارائه می‌شود.
وی در پایان توصیه می‌کند که موفقیت‌های یک شعبه بانک توسعه تعاون باید در اختیار همه همکاران قرار گیرد. به عنوان مثال اگر همکاری در استان آذربایجان شرقی در حوزه اعتبار اسنادی موفق بوده باید بتواند تجربیات خود را به راحتی در اختیار سایر همکاران قرار دهد. این اقدام موجب می‌شود که همه بانک ارتقا پیدا کند.
وی منابع انسانی را رکن اصلی بانک می‌داند و می‌گوید: خوشبختانه در دوره آقای شیخ حسینی توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی شده است. به نظر می‌رسد اگر برای هر فرد در سیستم با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش برنامه ارائه دهیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بانک به صورت موزون رشد می‌کند.
دهقان در پایان دستیابی به این جایگاه را مرهون تلاش و کمک سایر همکارانش در شعبه، مدیریت شعب استان و مدیران ارشد بانک معرفی می‌کند.

مشتری از سراسر ایران داریم

سعید صفایی شریف، رئیس شعبه مرکزی استان مرکزی فعالیت خود را از صندوق توسعه تعاون و با سمت کارمند اعتبارات مدیریت شعب مرکزی آغاز می‌کند. از سال 1389 تا 1396 به عنوان رئیس دایره اعتبارات در بانک توسعه تعاون منصوب می‌شود. از سال 96 به شازند می‌رود و رئیس شعبه بانک در این شهر می‌شود و تا سال 1398 در این شعبه به ارائه خدمت می‌پردازد.
از سال 1398 به شعبه مرکزی اراک می‌رود و از آن سال تاکنون به عنوان شعبه برتر انتخاب شده است.
منابع شعبه در زمان تحویل 424 میلیارد ریال بوده که این رقم در پایان شهریور سال جاری به 3675 میلیارد ریال رسیده است.
وی درباره ترکیب منابع در زمان تحویل شعبه و هم اکنون می‌گوید: در آن موقع 62 درصد منابع گران قیمت بود که در حال حاضر 77 درصد منابع شعبه را منابع ارزان قیمت تشکیل می‌دهد.
از وی درباره دلیل تغییر ترکیب منابع می‌پرسم که می‌گوید: تلاش کرده‌ایم که در قالب انعقاد تفاهم نامه با مراکز و نهادهای مختلف به این سمت برویم که آن‌ها منابعشان را در بانک توسعه تعاون متمرکز کنند و ما نیز تمام خدمات بانکی را به آن‌ها ارائه دهیم. از وی درباره رتبه شعبه می‌پرسم که می‌گوید: شعبه در زمان تحویل به بنده «یک ب» بود که به «یک الف» ارتقا یافته است. ما توانسته‌ایم در کلیه شاخص‌ها در میان سایر شعب بانک رتبه اول را به دست بیاوریم.
صفایی شریف به برخی از اعداد و ارقام عملیاتی اشاره می‌کند و می‌گوید: در زمینه جذب منابع ارزان قیمت 1000 درصد و در صدور آل سی 973 درصد برنامه ابلاغی تحقق برنامه داشته‌ایم.
در رشد منابع این رقم به 649 درصد، وصول مطالبات 361 درصد، درآمد مشاع 172 درصد، درآمد غیرمشاع 105 درصد نسبت به برنامه ابلاغی، تحقق برنامه حاصل شده است. از وی درباره استفاده از ابزارهای نوین بانکی می‌پرسم که می‌گوید: با دو مجموعه بزرگ صنعتی برای ارائه تسهیلات در قالب عقد مرابحه در حال کار هستیم. در این سرفصل 3000 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
از وی درباره روش بازاریابی‌اش می‌پرسم که می‌گوید: با مشتریان به این تفاهم می‌رسیم که مشتریان منابعشان را نزد شعبه ما بیاورند و تمام خدمات بانکی را نیز از ما بگیرند. یک روش خاصی نیز در بازاریابی و ارائه خدمات داریم که همین امر موجب شده است تا از نقاط مختلف کشور در شعبه مرکزی اراک مشتری داشته باشیم. برای مشتریان خاص و شرکت‌های بزرگ یک نفر از همکاران را اعزام می‌کنیم تا تمام تقاضاها و خدمات بانکی درخواستی را ارائه دهد. این اقدام موجب رضایتمندی شرکت‌ها شده و ما را به دیگر شرکت‌ها معرفی کنند. این اقدام موجب جذب مشتری از ماهشهر، خراسان، تهران و البرز شده است.
وی معتقد است، با توجه به تعاملی و همکاری‌ای که با این شرکت‌ها تعریف کرده‌ایم انتظار می‌رود به تعهداتی که به این شرکت‌ها وعده داده‌ایم با کمک مدیران ارشد بانک پاسخ دهیم.وی در پایان با تقدیر از همکاری و تلاش همکارانش در شعبه مرکزی اراک می‌گوید: دستیابی به این موفقیت‌ها بی‌شک بدون کمک همکارانم غیرممکن بود.
وی در پایان از ارائه خدمات ارزی در آینده نزدیک خبر می‌دهد و می‌گوید: مجوز خدمات ارزی گرفته شده و به زودی دسترسی‌ها فراهم می‌شود.

آدرس کوتاه شده: