میثم فراتی از همکاران بانک در استان سمنان است که همکاری خود را با بانک توسعه تعاون از اسفند 1388 آغاز میکند.در ابتدا در شعبه ولیعصر بهعنوان متصدی امور بانکی خدمت میکند پسازآن در شعبه گرمسار رئیس دایره خدمات بانکی میشود.فراتی بعد از مدتی دوباره به شعبه ولیعصر برمیگردد و بهعنوان معاون شعبه فعالیت میکند و از 15 فروردین 1394 بهعنوان معاون اعتباری شعبه ولیعصر منصوب میشود.میثم فراتی از سیام فروردین سال 1399 بهعنوان رئیس شعبه در حال خدمترسانی است.وی با اشاره به شاخصهای کمی شعبه اعلام میکند که مانده منابع بر اساس آخرین گزارش 1500 میلیارد ریال،مانده تسهیلات 2140 میلیارد ریال و NPL شعبه در سطح 46/. است.فراتی سود خالص شعبه ولیعصر را 60 میلیارد ریال اعلام میکند و میگوید: شاهد رشد قابلتوجه منابع سپرده و کاهش مانده مطالبات هستیم بهنحویکه که مانده مطالبات از 15 میلیارد ریال به 8 میلیارد ریال کاهشیافته است.
رئیس شعبه ولیعصر سمنان یکی از دلایل موفقیت شعبه را نرخ پایین هزینههای مستقیم و غیرمستقیم میداند و بیان میکند: در زمینه صدور اعتبار اسنادی شعبه دو یا سوم کشور با رقم 1000 میلیارد ریال هستیم.
از فراتی درباره مشتریان شعبه و تنوع آنها میپرسم که میگوید:بیشتر مشتریان شعبه اشخاص حقوقی هستند.
وی ادامه میدهد:با استفاده از بازاریابی زنجیرهای توانستهایم زنجیره کامل یک صنعت را بهعنوان مشتریان بانک جذب کنیم.بهعنوانمثال وقتی یک تولیدکننده لوازمخانگی بهعنوان مشتری جذب میشود در گام بعدی به سراغ تأمین کننده مواد اولیه و خریداران محصولات این تولیدکننده رفته و بهعنوان مشتری جذب بانک میشوند.
رئیس شعبه ولیعصر سمنان اقدام مهم بعدی پس از جذب این مشتریان را ارائه سبد کامل خدمات بانکی به آنها میداند این خدمات شامل تسهیلات ، مرابحه ، خرید دین ، اعتبار اسنادی و ... است.فراتی اعتقاد داردیکی از دلایل جذب و ماندگاری مشتریان ارائه سبد کامل خدمات است.
رئیس شعبه ولیعصر سمنان یکی از دلایل موفقیت این شعبه را محدود نماندن به شهر و استان میداند وی گوید:استان سمنان با شهرستانهای اطراف 700 هزار نفر جمعیت دارد و اگر خود را محدود به فعالیت در این منطقه میکردیم نمیتوانستیم به چنین موفقیتی برسیم.به همین دلیل حوزه خدماتدهی خود را تا اطراف پایتخت گسترش دادیم.
از فراتی درباره برنامههای آینده شعبه میپرسم که میگوید:از مدیران ارشد بانک درخواست میکنم که نگاه خاصی نسبت به بانکداری شرکتی داشته باشند.نیاز است که برای مشتریان خاص و ویژه که بانک را بهعنوان نهاد مالی خود انتخاب کردهاند بستهای ویژه طراحی و ارائه شود.با این بسته ویژه علاوه بر اینکه مشتریان جدید جذب میکنیم میتوانیم مشتریان فعلی را در بانک نگهداریم.
رئیس شعبه ولیعصر با تقدیر از همکاران خود در این شعبه تاکید میکند:موفقیت فعلی نتیجه کار گروهی و تلاش همه همکاران است.
فراتی اعلام میکند:بر اساس چارت مصوب ابلاغی شعبه درجهیک الف باید 18 نفر نیروی انسانی داشته باشد اما شعبه ولیعصر هماکنون 9 نفر نیرو دارد که دو نفر آنها شرکتی هستند و دسترسی به سامانههای بانک را ندارند. با تلاش همکارانم توانستهایم به موفقیتها دست پیدا کنیم.
موفقیت نیاز به تثبیت مصوبات دارد
علی سحرخیز ،رئیس شعبه امام خمینی مشهد از مردادماه 1392 به جمع همکاران بانک پیوسته است.وی قبل از اینکه وارد بانک شود تجربیات فراوانی در حوزه کسبوکار در بازار کسب کرده و در بدو ورود از شعبه معلم مشهد کارش را آغاز میکند.
وی یکی سالی را بهعنوان مسوول باجه شاندیز میرود و چهار سال به معاون دایره اعتباری و رئیس این بخش در شعبه امام خمینی خدمت میکند.
سحرخیز با گرامیداشت همکار فقید علیرضا یزدانشناس که سال گذشته براثر کرونا فوت کرد از مهرماه 1399 بهعنوان رئیس شعبه به ارائه خدمات به مشتریان میپردازد.
از وی درباره شاخصهای شعبه میپرسم که میگوید:طبق آخرین آمار مانده منابع 920 میلیارد ریال و مانده تسهیلات 967 میلیارد ریال است.همچنین NPL شعبه نیز در سطح 6/1 درصد قرار دارد.
سحرخیز بیان میکند:زمانی که شعبه را تحویل گرفتم مطالبات شعبه 20 میلیارد و 260 میلیون ریال بود که با تلاش همکاران توانستیم به 9 میلیارد و 500 میلیون ریال برسانیم.بر اساس گزارش عملکرد ششماهه میزان سود شعبه 20 میلیارد ریال است.
سحرخیز فضای شعبه را برای فعالیت محدود میداند که بر اساس پیشبینیهای انجامشده قرار است شعبه به مکان مناسبتری نقلمکان کند.
از وی درباره مهمترین مشتریان شعبه میپرسم که میگوید:اطراف شعبه شرکتهای بزرگ و بینالمللی حملونقل هستند ما نیز از این فرصت استفاده کرده و توانستهایم بزرگان این بخش را جذب کنیم.
رئیس شعبه امام خمینی مشهد بیان میکند تفاهمنامههای خودرویی کارمزد محور بسیار در فعالیت ما کارگشا بوده است و در کنار آن توانستهایم منابع این شرکتها را جذب کنیم.سحرخیز به خوشحساب بودن شرکتهای حملونقل تاکید میکند و میگوید:تاکنون حدود 700 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکتها پرداخت کردهایم که یک مورد هم تسهیلات غیر جاری نداریم.
وی ادامه میدهد: با توجه به موقعیت مکانی شعبه تمرکز خود را بر روی شرکتهای حملونقل قرار دادهایم.
از وی درباره برنامههای سال آینده شعبه می پرسم که میگوید:یک کمیته بازاریابی تشکیل دادهایم و فهرستی از شرکتهای صنعتی ، بازرگانی و خدماتی در حال تهیه است که پس از اعتبار سنجی بهعنوان مشتریان بالقوه بانک با آنها وارد مذاکره میشویم.
سحرخیز در انتها تاکید میکند:بهعنوان عضو کوچکی از بانک توسعه تعاون از هیات مدیره و مدیران ارشد بانک درخواست میکنم که سیاستها و مصوبات بانک حداقل تا یک سال تغییر نکند.با تلاش فراوان همه همکارانم تعدادی مشتری در قالب تفاهمنامه کارمزد محور جذب کردیم منابع این شرکتها جذب و پرونده تشکیل شد اما بهیکباره با یک نامه اعلام شد که همه امور مربوط به تفاهمنامهها متوقف شود.این تغییرات سریع و دفعی موجب کاهش اعتبار شعبه و بانک خواهد شد.
سحرخیز در پایان دستابی به موفقیتها را مرهون تلاش و همکاری همه همکاران شعبه میداند و از آنها تقدیر میکند.