چچ شعبه موفق در جذب مشتریان بزرگ محمدرضا کاظمی دینه رودی رئیس شعبه رجایی کرج و عباس آزاد رئیس شعبه بزرگمهر اصفهان محمدرضا کاظمی دینه رودی از سابقون بانک توسعه تعاون بهحساب میآید.از سال 1380 با عنوان شغلی تحویلدار وارد صندوق تعاون میشود.وی بهسرعت پلههای ترقی را طی میکند و در سال 1383 بهعنوان مسوول اعتبارات شعبه مرکزی کرج منصوب میشود.سال 1386 به شعبه سهراه گوهردشت میرود اما یک سال بعد دوباره بهعنوان مسوول اعتبارات به شعبه مرکزی کرج برمیگردد. بعد از تاسیس بانک توسعه تعاون در سال 1389 رئیس دایره اعتباری اداره شعب البرزمی شود.توانمندیهای کاظمی دینه رودی باعث میشود که وی بین سالهای 92 تا 93 به ستاد بانک بیاید و مسوولیت دایره اعتبار سنجی مدیریت امور اعتباری بانک را بر عهد گیرد. وی ادامه میدهد:سال 93 بهعنوان رئیس شعبه رجایی کرج منصوب شدم.این شعبه در زمان تحویل درجه 2 الف با 70 میلیارد ریال منابع بود اما در سال 99 وقتی میخواستم شعبه را تحویل دهم درجه شعبه ممتاز ب با 255 میلیارد ریال منابع شده بود. از اول مرداد 95 نیز بهعنوان رئیس شعبه مرکزی کرج در حال خدمت هستم.از کاظمی درباره منابع و مصارف شعبه مرکزی کرج در زمان تحویل و اکنون میپرسم که میگوید:منابع شعبه در زمان تحویل 1550 میلیارد ریال بود که تا پایان شهریورماه امسال به 4100 میلیارد ریال رسیده است.مطالبات غیر جاری شعبه زیر یک درصد قرار دارد. رئیس شعبه مرکزی کرج ادامه میدهد:در زمینه اعتبار اسنادی همکارانم عملکرد بسیار خوبی را ثبت کردهاند ما در نیمه اول سال جاری توانستهایم 228 درصد فراتر از تکلیف اعتبار اسنادی صادر کنیم. همچنین در بحث ضمانتنامه نیز عملکرد شعبه 140 درصد تحقق پیداکرده است.مانده تعهدات نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال است. کاظمی دینه رودی ادامه میدهد:سال گذشته درآمد غیر مشاع بانک بالغبر 556 میلیارد ریال بود که بهنوعی یک رکورد در میان شعب بانک محسوب میشود. از رئیس شعبه مرکزی کرج درباره شیوه بازاریابی میپرسم که میگوید:خودم بهعنوان رئیس شعبه بهصورت مستقیم و بیواسطه با مشتریان ارتباط برقرار میکنم تا اعتماد مشتری به بانک افزایش پیدا کند.همچنین ما در شعبه توانستهایم بانکداری الکترونیک را بهصورت گستردهای عملیاتی کنیم.شعبه مرکزی کرج در ظاهرا خلوت به نظر میرسد اما حجم کاری بسیار بالایی داریم که بخش عمده آن را از طریق بانکداری الکترونیک اجرایی میکنیم.به نظرم بیشترین ساتنا و پایا در میان شعب بانک توسط شعبه مرکزی کرج صادر میشود. وی در تشریح شیوه دیگر بازاریابی خود میگوید:بهشخصه با مدیران مالی شرکتها و مجموعههای بزرگ ارتباط برقرار کرده و اقدام به جذب آنها میکنم. شرکتهای پارسخودرو و آریا دیزل از مشتریان شعبه محسوب میشوند و از طریق ما به بانک توسعه تعاون متصل شدهاند.بانک ما در سایت فروش پارسخودرو بهعنوان دومین درگاه معرفیشده و در شرکت آریا دیزل ما اولین بانک برای واریز پول مشتریان معرفیشدهایم. وی بخش عمده موفقیتهای شعبه را مرهون تلاش و همکاری همکاران خود میداند بهنحویکه شعبه با توجه به کمبود نیروی انسانی اما خدمات را در بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه میدهند. کاظمی دینه رودی ادامه میدهد:در پرداخت تسهیلات به شرکتهای بزرگ و مشتریان ویژه باید سیاست اعتباری خاصی را در پیش بگیریم.حتی میتوان پرداخت تسهیلات بهصورت فصلی را برای این شرکتها تعریف کرد. ما برای اینکه در این بازار پررقابت باقی بمانیم مجبور هستیم برخی ریسکها را نیز قبول کنیم.اطلاع دارم که مثلا بانک ملت در پروندهای که پارسخودرو در ابتدا به ما مراجعه کرده بود حداکثر همراهی را با این شرکت داشته است یا بانک صادرات نیز با سادهسازی رویهها تسهیلات موردنیاز شرکت پارسخودرو را پرداخت کرده است. وی در بخش دیگری از گفتوگوی خود پیشنهاد میدهد در خصوص جذب منابع در کدهای 523 و 524 میتوان در برخی استانها که کشش دارند آسان گرفت و حداقل موجودی را زیر 100 میلیون ریال قرارداد. کاظمی دینه رودی در پایان بار دیگر از همکارانش در شعبه مرکزی کرج تشکر میکند و میگوید:بیشک دستیابی به جایگاه فعلی بدون تلاش و کوشش همکاران امکانپذیر نبوده است. «صداقت» اصل اساسی در تکریم مشتری عباس آزاد رئیس شعبه بزرگمهر اصفهان تجربیات متنوعی دارد.این همکار باتجربه پیش از ورود به صندوق تعاون در صنایع دفاع و دریکی از شرکتهای زیرمجموعه آن یعنی شرکت زرین خودرو مسوول ساخت قطعات بوده است.از سال 1382 وارد صندوق توسعه تعاون میشود. از شعبه مرکزی صندوق تعاون به شعبه آمادگاه میرود و یکساله معاون شعبه میشود. سال 1390 به شعبه مرکزی نجفآباد میرود .شعبه در آن زمان درجه 3 و زیان ده بوده است.همزمان با آغاز فعالیت در شعبه نجفآباد متوجه میشود که 50،40 پرونده در ردیف پروندههای لا وصول قرارداده شده است با تلاش بسیار و کمک همکاران این پروندهها را تعیین تکلیف میکند و در زمان تحویل ،شعبه نجفآباد به درجهیک ارتقا پیداکرده است. ویژگیهای آزاد باعث میشود که بهعنوان رئیس شعبه مرکزی اصفهان منصوب شود.وی میگوید در زمان تحویل این شعبه زیان ده بود اما با برنامهریزی و تلاش همکارانم توانستیم بهعنوان یکی از شعب برتر در سراسر کشور معرفی شویم.در سال 1398 در سرفصل منابع توانستیم رتبه سوم و در موضوع ضمانتنامه نیز به رتبه دوم کشور دست پیدا کنیم. تا سال مرداد 1399 در شعبه مرکزی اصفهان بودم و سپس شعبه بزرگمهر را تحویل گرفتم.آمار و ارقام نشان میداد که شعبه دارای مشکلات بسیاری است اما با عهد و پیمانی که با همکارانم بستیم توانستیم در عرض یک سال بهعنوان شعبه ممتاز معرفی شویم. از وی درباره استفاده از ابزارهای جدید مثل اوراق گام میپرسم که آزاد میگوید:به تجربه دریافتهام که اگر تمام ابزارها و امکانات را داشته باشید اما با مشتریان صداقت نداشته باشد مطمئنا موفقیتی به دست نمیآید. رئیس شعبه بزرگمهر ادامه میدهد:در طول دوره خدمت تلاش کردهام با مشتریان صداقت داشته باشم.وقتی مشتری این ویژگی را میبیند تشویق میشود که همکاری و تعامل خود را با بانک ارتقا دهد. احترام گذاشتن به مشتری در حقیقت احترام به بانک و ارتقای برند بانک است.مشتری درصورتیکه ببیند کارکنان بانک متعهدانه به دنبال پاسخ به نیاز و تقاضایش هستند بسیار علاقهمندمی شود که بانک توسعه تعاون را بهعنوان بانک اول خود تعیین کند. آزاد همچنین به مشتریان بزرگ بانک اشاره میکند و میگوید:فولاد مبارکه ،ذوبآهن،آریا تجارت سده جزو مشتریان شعبه بزرگمهر هستند. خدمترسانی به این دسته از مشتریان نیاز به نیروهای متخصص و ورزیده دارد. به نظر میرسد در جابجایی نیروهای کارشناس و متخصص شعب با روسای شعب نیز مشورت انجام شود آدرس کوتاه شده: https://ttbank.ir/s/mfafLdF