چچ طراحی و معرفی بستههای خدماتی جدید محمد پورعباس رئیس شعبه شریعتی اهواز و داود بابایی رئیس شعبه مرکزی رشت محمد پورعباس، رئیس شعبه شریعتی اهواز همزمان با متولد شدن بانک توسعه تعاون به این مجموعه بزرگ میپیوندد و از سال 1388 فعالیتش را بهعنوان متصدی امور بانکی از شعبه شوشتر آغاز میکند. از سال 1393 بهعنوان رئیس شعبه اندیمشک به این شهرستان میرود و دو سال را در شعبه بانک به ارائه خدمت به مشتریان میپردازد. از سال 95 تا 97 بهعنوان رئیس شعبه به شوشتر برمیگردد و تا سال 97 در این شهرستان به فعالیت حرفهای میپردازد. توانمندیهای وی موجب میشود که از سال 1397 به شعبه شریعتی اهواز منتقل شود. حضوری که تاکنون ادامه داشته است. از وی درباره وضعیت شعبه شریعتی در زمان تحویل میپرسم که پورعباس میگوید: شعبه در آن سال درجه 2 الف بود اما با تلاشهای همکارانم توانستیم شعبه را به درجهیک ب ارتقا دهیم. پورعباس و همکارانش در همایش اخیر مدیران شعب استانها در تهران بهعنوان رئیس شعبه درجهیک انتخاب و از وی تقدیر شد. از پورعباس درباره وضعیت شعبه شریعتی در زمان تحویل میپرسم که وی میگوید: دز زمان تحویل شعبه منابع 240 میلیارد ریال بود که این رقم در پایان سال گذشته به 1400 میلیارد ریال رسید. مصارف شعبه نیز از 110 میلیارد ریال به 1000 میلیارد ریال در پایان سال 1400 رسید. نسبت مصارف غیر جاری (NPL) به 5/1 درصد رسیده است. همچنین 1400 میلیارد ریال ضمانتنامه صادر کردهایم. پورعباس ادامه میدهد: از آذرماه پارسال وارد بحث آل سی شدیم و توانستیم چهار فقره آل سی صادر کنیم. نسبت مصارف به منابع نیز به 75 درصد رسیده است. از رئیس شعبه شریعتی اهواز درباره نوع مشتریان میپرسم که اعلام میکند: با توجه به موقعیت مکانی شعبه 50 درصد مشتریان را شرکتهای پیمانکاری و 50 درصد دیگر را اشخاص حقوقی تشکیل میدهند. پیمانکاران حوزه نفت، حفاری، نوسازی مدارس و راه و شهرسازی از مشتریان عمده شعبه شریعتی اهواز هستند. از پورعباس درباره شیوههای بازاریابی شعبه میپرسم که میگوید: در سال جدید در بحث بازاریابی با برخی شرکتها اقدام به انعقاد تفاهمنامه کردهایم. اخیراً با شرکت کشت و صنعت فارابی تفاهمنامهای امضا کردیم و این شرکت 10 میلیارد ریال منابع وارد بانک کرده است. با شرکت تعاونی گروه ملی حفاری، شرکت تعاونی کارکنان فولاد خوزستان، رایکا تجارت و بازرگانی عسکری فر نیز در مرحله مذاکره و امضای تفاهمنامه هستیم که از این ناحیه نیز منابع خوبی وارد بانک خواهد شد. از پورعباس درباره دلایل انتخاب بهعنوان شعبه برتر میپرسم و وی میگوید: دلیل را میتوان در برنامهریزی و تلاش همه همکارانم در شعبه دانست. در 4 فصل سال قبل در تمام حوزهها اعم از منابع، مصارف و ضمانتنامه توانستیم عملکرد خوبی از خود ثبت کنیم. عملکرد سه ماه اول سال جاری نیز نشان میدهد که در مسیر درستی قرار داریم. از وی درباره چالشهای پیش رو میپرسم که پورعباس میگوید: همانطور که مدیران ارشد بانک بارها اعلام کردهاند تسهیلات تکلیفی که هرسال بر حجم آنها نیز افزوده میشود بیشتر باعث میشود که قدرت رقابتی بانک کاهش پیدا میکند. متقاضیان این تسهیلات منابعی وارد بانک نمیکنند و تنها بهعنوان مصرفکننده تسهیلات ارزانقیمت از بانک میگیرند. وی به یکی دیگر از چالشهای بانک اشاره میکند و میگوید: برای جذب برخی از مشتریان نیاز است که خدماتی را به وی بدهیم. مثلاً تحویل کارتخوان میتواند مشتریان بیشتری جذب شود. وی پیشنهاد میدهد: نیاز است که یک بسته خدماتی کامل با ابزارهای متناسب با آن در اختیار مشتریان قرار گیرد. یکی از دلایل موفقیت ما در سالهای گذشته نصب کارتخوان بود اما به نظر میرسد در ماههای گذشته با تأخیر مواجه شده است. پورعباس در پایان از حمایت مدیر شعب استان و همکارانش که باعث شدند شعبه شریعتی اهواز بهعنوان شعبه برتر انتخاب شدند، تقدیر و تشکر کرد. پیشرو در صدور اسناد اعتباری ریالی داود بابایی سه سال پیش از تأسیس بانک از طریق آزمون وارد صندوق تعاون میشود. در ابتدای خدمت بهعنوان تحویلدار در شعبه خدابنده فعالیت میکند. از سال 1386 بهعنوان رئیس ابهر منصوب میشود و چند سال نیز رئیس شعبه خرمدره و مدتی نیز بهعنوان کارشناس اعتباری به خدمت میپردازد. بابایی از سال 93 از استان زنجان به استان گیلان میرود و در ابتدای ورود به این استان رئیس دایره اعتباری شعبه مرکزی گیلان میشود. توانمندیهای وی باعث میشود که پس از مدتی بهعنوان معاون شعبه مرکزی منصوب شود. از سال 97 نیز بابایی در سمت رئیس شعبه مرکزی رشت در حال خدمت به مشتریان است. از بابایی درباره وضعیت شعبه در سال 97 زمانی که شعبه را تحویل گرفت میپرسم که میگوید: شعبه در آن تاریخ تسهیلات غیر جاری (NPL) بالایی داشت و مانده تعهدات 1000 میلیارد ریال و منابع 470 میلیارد ریال بود. در حال حاضر منابع شعبه مرکزی رشت به حدود 1500 میلیارد ریال رسیده و تسهیلات غیر جاری 1/1 درصد در پایان سال گذشته ثبتشده است. از بابایی درباره نوع مشتریان شعبه میپرسم که میگوید: ما بیشتر بت بخش صنعت تعامل ایجاد کردهایم و سال قبل اقدام به صدور اسناد اعتباری ریالی کردیم. میزان آل سی صادره پارسال به 800 میلیارد ریال رسید. همین گزینه یکی از مواردی بود که موجب شد بهعنوان شعبه برتر انتخاب شویم. وی شرکتهای ایران نادی، چای رفاه و لوازم طبی ایران را جزو مشتریان خوب شعبه مرکزی رشت معرفی میکند و میگوید: در ماههای آینده فعالیت بخش ارزی شعبه را توسعه میدهیم تا منابع بیشتری برای شعبه جذب کنیم. از رئیس شعبه مرکزی رشت درباره شیوه بازاریابی میپرسم که میگوید: ما بهعنوان یکی از شعب برتر استان در موضوع اوراق خزانه هستیم و مشتریانی را که این اوراق را دریافت میکنند به شعبه دعوت میکنیم و اعلام میکنیم که تمام خدمات مربوط به اوراق خزانه را با بالاترین کیفیت ارائه میدهیم. بابایی درباره تسهیلات تکلیفی نیز توصیه میکند: مدیران ارشد بانک میتوانند با نهادهای حمایتی تفاهمنامههایی را امضا کنند که این نهاده تنها گیرنده تسهیلات از بانک نباشند بلکه منابعشان را نیز به بانک توسعه تعاون انتقال دهند. ایجاد این رابطه و تعامل منجر به بازی برد – برد میشود. رئیس شعبه مرکزی رشت با تقدیر از تلاش همکارانش در شعبه میگوید: به نظر میرسد نیاز است که تجدیدنظری در پرداختها باید صورت گیرد نیروهای سایر بانکها در جایگاه مشابه یا حتی پایینتر از نیروهای بانک توسعه تعاون دریافتی بیشتری دارند که این موضوع باید مدنظر مدیران بانک قرار گیرد. بابایی در پایان به طرحها و محصولات بانک اشاره میکند و میگوید: در این بخش برای اینکه در بازار پررقابت بانکی باقی بمانیم نیاز است که نوآوریهایی در محصولاتمان داشته باشیم. آدرس کوتاه شده: https://ttbank.ir/s/mfafLc2