چچ
مشتریان، بانک توسعه تعاون را ارزیابی کردند

مشتریان، بانک توسعه تعاون را ارزیابی کردند

"ما" به روایت "دیگران"
توجه ویژه به مشتری نه تنها شعار، بلکه یک باور عملی در بانک توسعه تعاون است که بر این اساس همواره تلاش شده تا فرآیندها، محصولات و خدمات در راستای نیاز و رضایتمندی مشتریان تعریف و پیاده‌سازی شوند. مدیران و عموم کارکنان در سازمان ما به این باور دارند که مشتریان عنصر اصلی حیات و ممات بانک محسوب می‌شوند و احصاء و تأمین نیازهای بانکی ایشان، مسیر تجهیز و تخصیص اثربخش منابع و تسهیلات را فراهم می‌نماید. از این رو در گزارش‌هایی مستمر، پای صحبت مشتریان خواهیم نشست تا ارزیابی ایشان را از میزان مطلوبیت و سطح اثربخشی کیفی و کمی خدمات بانک انعکاس دهیم تا در راهبردهای بعدی بیش از پیش مورد توجه و استفاده مدیران و برنامه ریزان قرار گیرد.

"خدمات مشاوره‌ای بانک توسعه تعاون، سبب ایجاد ارزش افزوده در توسعه کسب و کارها است"

شرکت تعاونی روغن موتور تاراز شیمی خوزستان یکی از مشتریان قدیمی بانک توسعه تعاون است. اصغر براتی، مدیرعامل این تعاونی که شهرستان ایذه واقع شده است، به ما از سال‌های دور همراهی بانک توسعه تعاون می‌گوید و اینکه شرکت تعاونی روغن موتور تاراز شیمی خوزستان دو سال پس از تأسیس تعاونی، یعنی از سال 84 فعالیت ابتدایی خود را با دریافت تسهیلات از بانک توسعه تعاون رونق داده و این واحد تولیدی با کمک و حمایت بانک توسعه تعاون از سال 86 توانسته محصولات خود را به تولید انبوه برساند.

به گفته براتی این واحد که در زمینه تولید انواع روغن موتور روغن روان کننده، گریس و روغن پایه فعالیت دارد با تسهیلاتی که از بانک توسعه تعاون دریافت داشته تاکنون توانسته 8 نفر به صورت مستقیم و نیز 60 نفر به صورت نمایندگی در سراسر کشور را مشغول به کار نماید.

مدیر عامل شرکت تعاونی روغن موتور تاراز شیمی خوزستان ضمن اعلام رضایت در خصوص استفاده از خدمات تسهیلاتی بانک توسعه تعاون، زنجیره دیگر خدمات و امکانات بانک را نیز کامل و مفید ارزیابی می‌کند.

وی در این گفت و گو تأکید دارد: در سال 84 ما در واقع با تسهیلات 300 میلیون تومانی که از صندوق توسعه تعاون در آن زمان دریافت کردیم توانستیم کسب و کار مستقل ایجاد کنیم و تزریق این تسهیلات بخش اعظم کار ما و بیش از 80 درصد آن را پیش برد و به جایی که امروز هستیم رساند. البته در حال حاضر عمده تعاملات مالی و خدمات مورد استفاده بانکی ما از طریق بانک توسعه تعاون است و خدمات این بانک اگرچه دارای محدودیت‌هایی می‌باشد، اما نیازهای کسب و کاری ما را به خوبی پاسخگو است.

البته این فعال اقتصادی برای توسعه کیفی خدمات بانک توسعه تعاون پیشنهاداتی نیز دارد، و در این خصوص می‌گوید: با توجه به اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک تخصصی است که عموماً در شهرها و شهرستان‌های کوچک به تعاونی‌ها و کسب وکارها ارائه خدمت می‌کند، توجه به موضوع مشکل نقدینگی در این حوزه اهمیت بیشتری دارد. در حال حاضر با توجه به اینکه تولیدکنندگان عمدتاً با مشکل کمبود جریان نقدینگی مواجه هستند، بنابراین گردش مالی کمی نیز دارند. لذا این انتظار از بانک توسعه تعاون وجود دارد که با درک شرایط موجود، سهل گیری بیشتری در خصوص الزام آور بودن فاکتور میزان گردش مالی در اعطای تسهیلات داشته باشد.

این کارآفرین برتر، به عنوان برگزیده چندین دوره تعاونی برتر توصیه‌هایی نیز برای سایر تعاون‌گران دارد. براتی می‌گوید: به عنوان یک مشتری که سال‌هاست به طور متوالی از خدمات و امکانات بانک توسعه تعاون استفاده می‌کنم، همواره در توصیه به همکارانم به عنوان یکی از مشوق‌های اصلی در پیشبرد و توسعه کسب و کار تعامل با این بانک را توصیه می‌کنم چون بانک توسعه تعاون به شهادت تجربه چندین سال همکاری، همواره پشتیبان خوبی برای کسب و کارها است و همراهی این نهاد مالی در حل مشکلات تعاونی‌ها از منظر مسائل مالی گرفته تا ارائه مشاوره در فعالیت‌های اقتصادی راهگشای مؤثری است.

"افزایش سرمایه و تجمیع منابع در بانک توسعه تعاون، از منظر مشتریان نیز ضروری است"

سید جواد نظام خیرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی نیماپلاست نوین پیمان مشهد از دیگر مشتریانی است که از زنجیره خدمات و محصولات بانک توسعه تعاون استفاده می‌کند. این واحد تولیدی که در خراسان رضوی و در جاده سیمان واقع است با فعالیت در زمینه تولید ظروف بادی و تزریقی برای کارخانه‌های مواد غذایی، شوینده و رنگ‌سازی توانسته زمینه اشتغال 28 نفر به طور مستقیم و 80 نفر نیز به صورت غیرمستقیم را فراهم سازد.

مدیرعامل تعاونی نیماپلاست نوین پیمان مشهد که در حال حاضر علاوه بر استفاده از خدمات بانکداری در بانک توسعه تعاون، بنا دارد با اخذ تسهیلاتی از این بانک، ظرفیت تولید و اشتغال را در تعاونی خود گسترش دهد، می‌گوید: بانک توسعه تعاون انصافاً در شهرهای کوچک و نیز مناطق صنعتی، خدمات قابل توجهی ارائه می‌دهد، اما با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات پیش آمده برای واحدهای صنفی و تولیدی، ضرورت افزایش سرمایه و منابع این بانک بیش از پیش حتی از منظر مشتریان نیز احساس می‌شود، چرا که بی‌شک مساعدت این بانک در زمینه تخصیص اعتبار و اعطای تسهیلات به تولید، وابستگی تام و تمام به منابع و امکانات موجود آن دارد و باید تلاش کرد تا منابع بخش تعاون در همین واحدهای فعال تعاونی را نیز به سمت بانک توسعه تعاون سوق دهیم چرا که ذینفع اصلی آن خود تعاونی‌ها هستند. ضمن اینکه افزایش سرمایه بانک می‌تواند موتور محرک تولید و افزایش بهره‌وری باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی افراد شاغل در تعاونی مذکور از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به کارگماری شده‌اند، می‌افزاید: دریافت تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون امکان افزایش ظرفیت اشتغال و تولید تا 3 برابر را برای ما فراهم خواهد کرد و انتظار داریم تا از سوی بانک، مساعدت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

وی همچنین به جای خالی محصولات و خدمات با نرخ‌های پایین‌تر در سبد محصولات بانکداری بانک توسعه تعاون نیز اشاره نموده و می‌گوید: همت و اهتمام برای پاسخگویی واقعی به نیاز مشتری در بانک دیده می‌شود اما مسائلی نظیر کمبود بودجه و نیز بالا بودن نرخ برخی محصولات تسهیلاتی بانک از جمله مسائلی است که به نظر من نیاز به بازبینی دارد، چون بانک توسعه تعاون در صورت ایفای نقش دقیق و کامل، مبتنی بر رسالت و پیش‌بینی اولیه، به شرط تأمین منابع می‌تواند تحول مؤثری در زنجیره تعاون کشور ایفا نماید.

"توجه به نیازهای روز مشتریان، ضرورتی بلامنازع"

در پایان توجه به این نکته ضروری است که رضایت مشتریان پیامد اجرا و پیاده‌سازی دقیق شاخص‌های کیفیت اعم از مطلوبیت در شرایط فیزیکی، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، اطمینان دهی، همدلی و سهولت دسترسی است و برای تحقق رضایتمندی کامل و مشتری مداری واقعی باید اهتمام جدی و بیشتری به این شاخص‌ها معطوف داشت و در عین حال شناسایی و تأمین نیازهای به روز مشتریان بانک توسعه تعاون را نیز در دستور کار قرار داد.

آدرس کوتاه شده: