یکشنبه, ۰۴ فروردین ۱۳۹۸
۱۴:۰۷
۱۱۸۹
طبقه بندی:
سامانه جامع منابع انسانی بانک توسعه تعاون با حضور اعضای کمیته راهبری سامانه جامع منابع انسانی متشکل از مدیر امور منابع انسانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهش، رئیس اداره زیرساخت، رئیس اداره کارگزینی، رئیس اداره سازمان و روش ها، نماینده شرکت ایران سیستم ، امور مالی و جمعی از کارشناسان حوزه های مرتبط رونمایی شد.
حسن تاجیک مدیر امور منابع انسانی در این جلسه ضمن تشریح نحوه عملکرد این سامانه خاطرنشان کرد: سامانه جامع منابع انسانی به عنوان مجموعه ای یکپارچه و جامع از اطلاعات پرونده همکاران در حوزه های منابع انسانی، آموزش و....می باشد که در این سیستم به عنوان دومین سامانه بزرگ بانک ، ضمن ایجاد یک بانک جامع داده، کلیه اطلاعات پرسنل با دقت و ظرافت خاص و با هدف اجرای عدالت سازمانی پیاده سازی گردیده است.
وی یکی از ویژگی های اصلی این سیستم را متمرکز بودن آن دانست و افزود : بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از معدود بانک های شبکه بانکی کشور می باشد که سامانه جامع منابع انسانی را راه اندازی نموده که با پیاده سازی آن علاوه بر انجام اقدامات جاری به نحو مطلوب و ارائه خدمات با دقت و سرعت بیشتر، بسترهای لازم جهت حرکت به سمت تحول و توسعه منابع انسانی و برنامه ریزی صحیح آن در سال های آتی فراهم می گردد.
مدیر امور منابع انسانی با اشاره به اینکه یازده زیرسیستم اصلی در این سامانه پیش بینی گردیده است این نوید را به کلیه کارکنان بانک توسعه تعاون داد که در حال حاضر برخی زیرسیستم های مهم آن، شامل احکام، پرسنلی، بیمه و ورزش، آموزش و تخلفات پیاده سازی شده و در آینده ای نزدیک شاهد فعال سازی سایر زیر سیستم های این سامانه نیزخواهیم بود و با راه اندازی کلیه بخش های این سامانه، همکاران می توانند به کلیه اطلاعات پرسنلی خود اعم از خلاصه پرونده استخدامی،احکام کارگزینی،حوزه های ارتقاء، مزایا و خدمات رفاهی دسترسی داشته باشند.
مدیر منابع انسانی در خصوص چگونگی اجرای این پروژه و جلسات کمیته راهبری سامانه جامع منابع انسانی نیز این چنین بیان نمود : در جهت پیاده سازی این سیستم در بانک توسعه تعاون پس از یک سال بررسی برای انتخاب شرکت پیمانکار، در سال 92 قرارداد پیاده سازی سامانه با شرکت مجری(ایران سیستم) منعقد گردید که به دنبال آن یک گروه بیست نفره متشکل از همکاران جدیدالاستخدام و تحت نظر اداره کارگزینی تشکیل که وظیفه ثبت اطلاعات کارکنان و پرونده خوانی را برعهده داشتند.
کمیته راهبری سامانه جامع منابع انسانی نیز پس از انعقاد قرارداد ، با ترکیب مدیر امور منابع انسانی، مدیرمرکز آموزش و پژوهش، رئیس اداره زیرساخت، رئیس اداره کارگزینی، رئیس اداره سازمان و روش ها و نماینده شرکت ایران سیستم در جهت اجرایی نمودن سه هدف اصلی شامل پایش عملیات اجرایی جهت افزایش کیفیت پیاده سازی سامانه، استاندارد کردن رویه های موجود در منابع انسانی و تشکیل کارگروه های کارشناسی اطلاعات راه اندازی و از زمان آغاز پروژه تاکنون 56 جلسه اصلی مستمر و بیش از 35 جلسه فرعی کارشناسی برگزار نموده است.
تاجیک با اشاره به ارسال احکام کارگزینی به عنوان اولین عملکرد این سامانه با همکاری امور فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود:برای اولین بار احکام سال جدید از طریق سامانه جامع منابع انسانی برای همکاران ارسال گردیدکه در واقع بیانگر نخستین بهره برداری از این سامانه می باشد که به حول و قوه الهی در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از دیگر زیرسیستم های این سامانه خواهیم بود.
در ادامه این جلسه مشکی مدیر مرکز آموزش و پژوهش نیز یکی از مهم ترین ویژگی های اصلی راه اندازی این سامانه را ایجاد وحدت رویه در بحث کارگزینی ،آموزش و نظام پرداخت ذکر کرد و افزود :درخصوص بحث آموزشی نیز مراحل بومی سازی و پیاده سازی سیستمی سوابق پرسنل در حال انجام است تا علاوه بر ساماندهی نیازهای آموزشی کارکنان،توانمندیها و مدارک آموزشی آنها نیز ساماندهی گردد.
در پایان این جلسه از زحمات بی شائبه کلیه کارکنانی که در ورود اطلاعات پرونده های پرسنلی مشارکت نموده اند تقدیر و تشکر به عمل آمد.