مقاله
  • عملیات بازار باز
    شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹

    عملیات بازار باز

    نویسنده: محمدرضا اکبری جور
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه مورخ 28 دی ماه 1398، برای اولین بار، معامله اوراق بدهی دولتی را در چارچوب عملیات بازار باز و در قالب خرید قطعی اوراق مزبور انجام داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی در روز پنج‌شنبه 26 دی ماه عملیات بازار باز در بانک مرکزی جمهوری اسلامی رونمایی کرد.

  • نوسازی شبکه حمل‌ونقل با تسهیلات بانک توسعه تعاون، نشان از ظرفیت بانک در برنامه‌های کلان اقتصادی دارد
    شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹

    نوسازی شبکه حمل‌ونقل با تسهیلات بانک توسعه تعاون، نشان از ظرفیت بانک در ...

    حجت اله مهدیان، مدیرعامل:
    بانک توسعه تعاون با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه ای با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ایران‌خودرو دیزل بنا دارد تا با ارائه تسهیلات در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، بیش از 1000 دستگاه کامیون وارد شبکه حمل و تقل جاده‌ای کشور نماید تا علاوه بر بهبود این ناوگان، از رونق تولید و اشتغال نیز حمایت مؤثری صورت دهد.

  • رابطه کیفیت خدمات و شهرت در صنعت بانکداری. نقش روابط عمومی و بازاریابی
    شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹

    رابطه کیفیت خدمات و شهرت در صنعت بانکداری. نقش روابط عمومی و بازاریابی

    سرمقاله نشریه مهر ماه
    در جهان امروز، مشتریان بقای بنگاه‌های اقتصادی را رقم می‌زنند و نمی‌توان نسبت به انتظارات و خواسته‌های آنان بی تفاوت بود. شرکت‌ها باید همه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را متوجه مشتری کنند چرا که تضمین و تنها منبع برگشت سرمایه هستند؛ بنابراین، اصل در دنیای کسب و کار امروزی ایجاد ارزش‌های مشتری پسند است، امری که تنها از طریق فرایندهای صحیح تولیدی، بازاریابی مالی و به همت سرمایه انسانی کارآمد و مطلع از خواسته‌ها و ترجیحات مشتریان امکان حصول می‌یابد. هدف، توفیق در پیش بینی نیات خرید مجدد مشتریان است و به این منظور سالیانه برای مطالعات بازار بودجه‌های متنابهی را لحاظ می‌کنند.

  • ارزیابی عملکرد کارکنان
    شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹

    ارزیابی عملکرد کارکنان

    گردآوری کننده: امور سرمایه انسانی
    امروزه یکی از فرآیندهای مهم در حوزه سرمایه انسانی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان است که یـکی از مهمترین و پایه‌ای‌ترین زیـر نظام‌های سرمایه انسانی محسوب می‌گردد. سازمان‌هایی که از سیستم‌های مدیریت عملکرد کارا و اثربخش در ارزیابی کارکنان استفاده می‌کنند، همواره عملکرد بهتری نسبت به سایر سازمان‌ها دارند.

  • تعاونی راهکاری برای توسعه
    دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    تعاونی راهکاری برای توسعه

    واژه تعاون به مثابه بسیاری از واژگان دیگر تنها عهده‌دار بار معنایی صرف نیست، بلکه در پس این واژه و مفهوم، اندیشه‌ای ژرف و عمیق به درازای تاریخ خلقت نهفته است و بی‌اغراق نیست که بگویم باور و اندیشه تعاون همزاد بشر است و اساساً زندگی بشری با مفاهیم و رفتارهای مبتنی بر همدلی، همراهی، هم‌افزایی شکل خاص به خود گرفته است و خانواده به عنوان کوچک‌ترین نمود زندگی اجتماعی بر بنیان همین اصل از دوام و قوام برخوردار شده است.

  • تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه تعاون را بهتر بشناسیم
    دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    تسهیلات ارزان قیمت بانک توسعه تعاون را بهتر بشناسیم

    تسهیلات ارزان‌قیمت همواره یکی از جذاب‌ترین پرطرفدارترین محصولات بانک‌ها بوده است؛ به طوری که در بازار رقابتی ایجاد شده در سطح بانک‌های کشور با هدف جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیم، نقش قابل توجهی در میان سایر خدمات و محصولات بانک‌ها داشته و بانک‌ها همواره در حال ارائه طرح‌های جدیدتر و جذاب‌ترین در این زمینه هستند.

  • بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد
    دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد

    یکی از کارهای بسیار مهم ملی که در سنوات قبل و با شروع برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی گردیده و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اصلاح نظام بودجه‌ریزی بر اساس قیمت تمام شده خدمات می‌باشد.

  • اعتبارسنجی در سیستم بانکداری
    یکشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    اعتبارسنجی در سیستم بانکداری

    مؤسسات اعتباری که بانک‌ها رکن اساسی آن شناخته می‌شوند، برای در اختیار قراردادن انواع تسهیلات اعطایی به مشتریان خود، نیاز به انجام بررسی‌های کاملی به منظور شناخت متقاضیان از ابعاد کیفی و کمی و کسب اطمینان از بازپرداخت تسهیلات در سررسید خود دارند تا از این طریق، ارزیابی کاملی از سنجش توان بازپرداخت و محاسبه احتمال عدم بازپرداخت تسهیلات و خدمات تأمین مالی از سوی آنان، به عمل آید. این بررسی‌ها را به‌طور عام «اعتبارسنجی» می‌گویند؛ بنابراین اعتبارسنجی یعنی سنجیدن ظرفیت افراد در استفاده و به‌کارگیری منابع - ازجمله تسهیلات اعطایی بانکی – که شامل: سنجش توانایی مدیریت، میزان نیاز به منابع، نحوه بازگشت آن و ارزیابی ریسک اعتباری مشتری و غیره می‌باشد.

  • کرونا را با تحول دیجیتال شکست می‌دهیم
    یکشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    کرونا را با تحول دیجیتال شکست می‌دهیم

    یقیناً تا پیش از شروع اپیدمی کرونا و نقش‌آفرینی جهانی ویروس کووید 19 نیز موضوع تحول دیجیتال، کسب‌وکارهای مختلف و به ویژه مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی و بانکی را تحت‌الشعاع خویش قرار داده بود ولیکن مشخصاً پس‌ازآن، دستاوردها در این حوزه زیر ذره‌بین ارزیابی قرار گرفت؛ به نحوی که آنان که تاکنون تحول دیجیتال را به‌سان موضوعی مدگرایانه و یا پوشش تزئینی برای سازمان خویش می‌نگریستند، امروز در ورطه پرتلاطم مدیریت که مستلزم حفظ مقتضیات دوران ویروس جدید می‌باشد، انگشت به دهان از ناکارآمدی آنچه بدان می‌بالیدند می‌باشند و یا اینکه جای خالی چتر دیجیتال بر سر استراتژی‌های کسب‌وکار سازمان را عمیقاً احساس می‌نمایند.